آب پر مصرف ها سال ۱۴۰۰ گرانتر خواهد شد

بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ دولت می تواند از افرادی که خارج از الگوی مصرف آب استفاده می کنند ۲۰ تومان اضافه تر در هر مترمکعب دریافت کند.
به گزارش تاسیسات نیوز، در بند الف تبصره ۶ لایحه بودجه ۱۴۰۰ مطرح شده است که وزارت نیرو از طریق شرکت‌های آب و فاضلاب استانی سراسر کشور مکلف است علاوه بر دریافت نرخ آب بهای شهری به ازای هر متر مکعب فروش آب شرب بالاتر از الگوی مصرف تعیین کننده توسط هیأت وزیران مبلغ «۲۰۰ ریال» از مشترکان آب دریافت و به خزانه داری کل کشور واریز کند. وجوه فوق مشمول مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده نیستند.
صددرصد وجوه دریافتی تا سقف ۹۶۵ میلیارد ریال (۹۶۵۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال) از محل حساب مذکور در ردیف معین در بودجه شرکت مهندسی آبفای کشور صرفاً جهت آبرسانی شرب روستایی و عشایری و اصلاح شبکه آب مربوط به آن اختصاص می‌یابد. ۲۰ درصد اعتبار مذکور برای آبرسانی شرب عشایری و ۸۰ درصد برای آبرسانی شرب روستایی بر اساس شاخص جمعیت و کمبود آب شرب سالم بین استان‌های کشور در مقاطع سه ماهه از طریق شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور توزیع می‌شود تا پس از مبادله موافقت نامه بین سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان‌ها و شرکت‌های آب و فاضلاب استانی یا سازمان امور عشایر ایران هزینه شود.
در بند ج تبصره ۶ این لایحه آمده است عوارض موضوع ماده ۵ قانون حمایت از صنعت برق کشور مصوب ۱۰ آبان ماه ۹۴ به میزان ۱۰ درصد میزان برق مصرفی در سقف ۱۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد (۱۹.۸۰۰.۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال) تعیین می شودو مشترکان برق روستایی و عشایری مجاز و برق چاه‌های کشاورزی مجاز از شمول حکم این بند معاف هستند. منابع حاصله به صورت کامل تا سقف ۸۰۰ هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال (۸۹۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال) به حساب شرکت توانیر نزد خزانه داری کل کشور و تا سقف ۱۰ هزار ۸۹۰ میلیارد ریال (۱۰۸۹۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال) به حساب ساتبا نزد خزانه داری کل کشور واریز می‌شود تا پس از مبادله موافقت نامه با سازمان برنامه و بودجه کشور به ترتیب صرف حمایت از توسعه و نگهداری شبکه‌های برق روستایی و تولید برق تجدیدپذیر و پاک شود.
منبع مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;