قیمت آب شرب کانادا ۷۰ برابر ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اینکه قیمت هر مترمکعب آب شرب در کانادا ۷۰ برابر ایران است، گفت: دو گزینه قیمت آب و فرهنگ‌سازی می‌تواند سبک مصرف آب را در کشور تغییر دهد.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، محمدرضا بختیاری در پاسخ به این سوال که چرا مصرف آب شرب در ایران بالاست و آیا در روزهای پایانی سال به دلیل اوج خانه‌تکانی‌ها مصرف آب بالا رفته است، گفت: سالانه ۵/ ۲ درصد افزایش جمعیت داریم و در همین حد هم افزایش مصرف آب داریم و این نشان می‌دهد که مصرف آب ثابت است.
وی افزود: یک قشری از مردم در تهران هستند که در مصرف آب رعایت نمی‌کنند، البته اکثر مردم رعایت می‌کنند، بنابراین حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد جمعیت تهران الگوی مصرف آب را رعایت نمی‌کنند و عمدتا هم این مشترکان در شمال شهر تهران سکونت دارند.
بختیاری در ادامه گفت: در پیک تابستان عمدتا با این قشر براساس مصوبه شورای تامین برخورد می‌‌کنیم، اما متاسفانه هنوز قانونی برای برخورد و قطع و جریمه مشترکان پرمصرف نداریم.
وی افزود: به هر حال برای برخورد با مشترکان پرمصرف آب باید قانونی داشته باشیم، بنابراین یک لایحه‌ای به دولت ارائه داده‌ایم و باید دید تا چه حد این لایحه می‌تواند اثرگذار باشد.
بختیاری در پاسخ به این سوال که چرا مصرف آب شرب ایرانی‌ها بالا است و چطور می‌توان سبک مصرف آب شهروندان را تغییر داد، آیا قیمت آب و فرهنگ‌سازی می‌تواند در کنار هم این سبک را تغییر دهد، گفت: فرهنگ‌سازی و قیمت آب باید هر دو توام با یکدیگر پیش برود، چرا که درکشوری مثل کانادا که ۷۰درصد آب شیرین دنیا در این کشور قرار دارد، قیمت هر مترمکعب آب ۷۰ برابر ایران است.
وی با تاکید بر اینکه قیمت آب در ایران با توجه به ارزش حیاتی آن و کم آب بودن کشور بسیار ناچیز است، گفت: کانادا کشوری پرآب است و معضل این کشور پرآبی است، اما قیمت آب در این کشور بسیار بالاست.
منبع خبرگزاری فارس
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;