آب بوکان به دریاچه ارومیه رسید

به گزارش تاسیسات نیوز، همه ی ایران دست بدست هم میدهند تا سرمایه های ملی حفظ شوند.



مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی از رهاسازی ۱۸۱ میلیون مترمکعب آب از سد بوکان با هدف احیای دریاچه ارومیه طی سه ماه گذشته خبر داد.

 

 

کیومرث دانشجو اظهار کرد: سدهای حوضه آبریز دریاچه ارومیه شامل هفت سد است و تاثیری که در جریان روان‌آب‌های ورودی به دریاچه ارومیه داشته رقمی حدود ۱۰ درصد است که سالانه این میزان آب از طریق آزادسازی از سدهای استان تامین می‌شود.




وی ادامه داد: به این منظور طی ماه‌های آذر، دی و بهمن در سه مرحله ۱۸۱ میلیون مترمکعب آب از سد بوکان وارد حوضچه اصلی دریاچه ارومیه شده که با ابلاغیه شرکت مدیریت منابع آب ایران و موافقت وزیر نیرو صورت گرفته است.




دانشجو با بیان اینکه در این مدت به میزان ۷۰ مترمکعب در ساعت آب به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شده است، اعلام کرد: براساس برنامه مصوب، میزان رهاسازی از حوضه رودخانه زرینه‌رود (سدهای بوکان و ساروق) ۱۲۱ میلیون متر مکعب پیش‌بینی شده بود که با تکمیل مرحله سوم، مجموع رهاسازی از سد بوکان ۱۸۱ میلیون متر مکعب می‌شود.




مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: با رهاسازی این میزان آب، مناطق پایین‌دست این سدها تحت تاثیر قرار خواهند گرفت و به همین دلیل لازم است مردم محلی در زمان رهاسازی و پس از آن از نزدیک شدن به حریم و بستر رودخانه‌های انشعاب یافته و هرگونه برداشت غیرمجاز آب خودداری کنند.








انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;