آبی دریاها در آخرین روزهای خود

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، ذخیره آب در شمال کشور نیز رو به کاهش است و جلوگیری نکردن از این معضل و عدم مدیریت صحیح آب میتواند زنگ بی آبی را به صدا در بیارد.

یک مقام مسئول در وزارت نیرو با اعلام اینکه سدهای استان گلستان تنها ۱۳ درصد ذخیره آب دارند، گفت: در این استان دچار بحران کم آبی هستیم.

علی نظری با اشاره به میزان حجم آبگیری سدها گفت: متاسفانه آنچه را که از بارش‌های اخیر پیش بینی می‌کردیم اتفاق نیفتاده و از حجم ۳۰۰ میلیون مترمکعبی ۱۴ سد بزرگ استان، تنها ۳۸ میلیون مترمکعب برابر ۱۳ درصد از حجم کل دارای آب است.

 

این مقام مسئول در وزارت نیرو با تاکید بر اینکه سدهای استان گلستان با کم‌آبی و کاهش حجم آبگیری مواجه اند اظهارداشت: بارندگی‌های اخیر فقط به بخشی از سدها کمک کرده و همچنان با بحران کم آبی و کاهش حجم آبگیری مواجه هستیم.

 

نظری گفت: در چند روز اخیر در نقاطی از شرق و شمال استان بارندگی‌های نسبتا مناسبی داشته‌ایم که این امر موجب آبگیری سدهای دانشمند و آلاگل شد، ولی در سدهای ذخیره ای دیگر استان همچون سدهای گلستان، بوستان، وشمگیر و سد کوثر به دلیل حادث نشدن سیلاب، ورودی آب محسوسی نداشته‌ایم.

 

وی خاطرنشان کرد: به شهروندان توصیه می‌شود همچنان در مصرف آب حد اعتدال را رعایت کرده و از مصرف بی رویه جدا خودداری کنند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;