نقش آبگرمکن خورشیدی در اصلاح الگوی مصرف سوخت

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیز‌داری سردشت گفت: در راستای اجرای طرح تغییر الگوی مصرف سوخت روستاهای محروم و حاشیه جنگل این شهرستان، ۷۵ آبگرمکن‌ خورشیدی توزیع و نصب شد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، سیدکامل حسینی با اعلام این خبر افزود: طرح تغییر الگوی مصرف سوخت و جایگزینی سوخت‌های فسیلی با بهره‌گیری از انرژی‌های نو امسال در پنج روستای جنگلی و محروم سردشت اجرایی شد.
وی بیان کرد: این طرح با هدف کاهش نیازمندی روستا‌ییان جنگل‌نشین به سوخت‌های فسیلی از جمله چوب و هیزم ناشی از قطع درختان جنگلی و حمایت و تشویق آنان برای تغییر الگوی مصرف سوخت در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی طی سال جاری در ۲ فاز انجام گرفت.
وی اظهار داشت: در فاز اول ۵۰ دستگاه آبگرمکن در چهار روستای چوالان، کاولانه، آل‌مران و شاتمان و در فاز دوم ۲۵ دستگاه آبگرمکن در روستای نستان نصب شده است.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت با بیان اینکه آبگرمکن های خورشیدی به صورت رایگان به روستاییان داده می شود، ادامه داد: برای اجرای این طرح از محل اعتبارات صندوق توسعه به ارزش چهار میلیارد و ۱۲۵ میلیون ریال هزینه شده است.
حسینی بیان کرد: این دستگاه‌ها آب گرم روستاییان را تامین و نیازمندی‌های آنان را نسبت به قطع درختان در جهت ایجاد گرمایش آب کم می‌کند.
بر اساس این گزارش، طرح تغییر الگوی مصرف سوخت و جایگزینی سوخت‌های فسیلی ۲ بار در سطح شهرستان سردشت اجرا شده که تاکنون ۱۱۷ خانوار در ۶ روستا از آن بهره‌مند شده‌اند.
شهرستان سردشت ۱۳۹ هزار و ۵۰۰ هکتار مساحت دارد که ۹۰ هزار هکتار آن جنگل و حدود ۳۰ هزار هکتار نیز مراتع است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;