کنفرانس «هیدرولوژی مناطق نیمه‌خشک» برگزار می‌شود

اولین کنفرانس ملی «هیدرولوژی مناطق نیمه خشک»، چهارم و پنجم اردیبهشت ماه امسال به همت جهاد دانشگاهی واحد کردستان در مجتمع فجر سنندج برگزار می‌شود.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز،  مهدی ورمزیار، دبیر کمیته اجرایی اولین کنفرانس ملی هیدرولوژی مناطق نیمه خشک، از ارسال 300 مقاله در شش محور مختلف به دبیرخانه این همایش خبر داد و افزود: از این تعداد، 23 مقاله برای ارائه در قالب سخنرانی و 130 مقاله نیز به عنوان پوستر در همایش برگزیده شده‌اند.

 

وی با اشاره به اینکه این کنفرانس در شش محور برگزار می شود، عنوان کرد: تغییر اقلیم و تاثیر آن بر منابع آب، هیدرولوژی برف در مناطق نیمه خشک، مدیریت سیل آبهای آنی (Flash Floods)،‌ سازه‌های هیدرولیکی و هیدرولوژیکی مناطق نیمه خشک، مدیریت کاربری اراضی در هیدرولوژی مناطق نیمه خشک و کاربرد تکنیک ها و مدل های هیدروکلیماتولوژی در مناطق نیمه خشک از جمله محورهای این همایش است.

 

دبیر کمیته اجرایی اولین کنفرانس ملی هیدرولوژی مناطق نیمه خشک، اعلام کرد: بیشترین تعداد مقاله ارسال شده به دبیرخانه کنفرانس مربوط به محور تغییر اقلیم بوده است.

 

ورمزیار در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری کنفرانس خاطرنشان کرد: این کنفرانس در نظر دارد تا با جمع آوری و پردازش یافته های محققان و صاحب نظران علوم آب کشور در زمینه‌های مورد نظر، تصویری واقعی را از هیدرولوژی استان بدست آورده و از آنها در برنامه‌ریزی‌های آتی استفاده کند.

 

وی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه توسط شرکتهای مرتبط با مباحث همایش و برپایی کارگاه یک روزه در زمینه محورهای همایش، از جمله برنامه های جانبی این کنفرانس است.

 

وی با اشاره به برگزاری چهار کارگاه آموزشی همزمان با برپایی همایش به ایسنا گفت: این کارگاه‌ها با عناوین کاربرد تله متری در سد و تأسیسات آبی، مدل سازی هیدرولوژیکی HEC-HMS و HEC-RAS، سامانه پیش بینی هشدار سیل، شن و ماسه و مهندسی رودخانه توسط استادان مجرب برگزار می شود.

 

ورمزیار یادآور شد: این کنفرانس علمی به همت معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد کردستان و شرکت آب منطقه ای استان برای اولین بار در سطح کشور، با سخنرانی صاحبنظران برگزار می‌شود.

 پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;