وام مسکن باید افزایش یابد

فرشید ایلاتی، کارشناس بازار مسکن  گفت: طی یک ‌سال اخیر نوسازی بافت‌های فرسوده شتاب خوبی داشته است؛ به ‌طوری که در کلان‌شهرها شاهد رشد ۱۰۰ درصدی صدور پروانه بوده‌ایم. البته در پیشرفت نوسازی بافت‌های فرسوده بسته ۱۹‌بندی تشویقی موثر بود.
به گزارش تاسیسات نیوز، وی در پاسخ به این سوال که آیا میزان وامی که برای نوسازی بافت‌های فرسوده در نظر گرفتند کافی است یا خیر، گفت: مبلغ این وام هزینه‌ها را به طور کامل پوشش نمی‌دهد و باید تقویت شود، اما انگیزه خوبی بود تا مردم دست به نوسازی بناهای ناپایدار بزنند.

باید از وقوع فاجعه پیشگیری کرد
ایلاتی در پاسخ به این سوال که آیا دولت چهاردهم باید در مسیر نوسازی بافت‌های فرسوده حرکت کند، گفت: حتما، چون بسیاری از شهرها روی گسل قرار گرفته‌اند و وقوع بلایای طبیعی می‌تواند آسیب‌های مالی و جانی وارد کند. به این ‌ترتیب باید پیشگیری‌های لازم قبل از وقوع حادثه انجام شود تا با تلفات کمتری مواجه باشیم.
این کارشناس بازار مسکن در پاسخ به این سوال که آیا گران شدن مسکن در استقبال از نوسازی بافت‌های فرسوده موثر بوده است، گفت: بله، از سوی دیگر از آنجایی که زیرساخت‌های لازم در این مناطق وجود دارد و برای سکونت‌پذیری آماده هستند، مردم ترجیح می‌دهند دست به نوسازی بناهای قدیمی و فرسوده بزنند.
فرشید ایلاتی، کارشناس بازار مسکن همچنین در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نبود به جای ساخت نهضت ملی مسکن دولت دست به نوسازی بافت‌های فرسوده می‌زد، گفت: باید از تمام ظرفیت‌ها بهره برد و نمی‌توان با تکیه بر نوسازی بافت‌های فرسوده بازار مسکن را سروسامان داد. از سوی دیگر امکان ندارد از لحاظ شهرسازی تراکم و ترافیک بافت‌های فرسوده بیشتر شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;