همه‌چيز درباره جاروبرقي‌هاي مركزي

 

برای همه ما پیش آمده که هنگام جارو زدن اتاق‌هاي منزل، به‌خاطر سنگینی دستگاه جارو برقی و اینکه مجبور هستیم این وزنه را مدام از نقطه‌ای به نقطه‌ای ديگر جابه‌جا کنیم، دچار مشکلاتی شویم، گاهی جارو برقی برعکس می‌شود یا حتی ممکن است در حین این حرکت‌ها قسمت‌هایی از آن دچار شکستگی شود.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، اما اگر به‌تازگی سری به سایت‌هاي جست‌وجوی خرید یا اجاره خانه زده باشید، یکی از جدیدترین امتیازاتی که برای آپارتمان یا خانه خود اعلام می‌کنند مجهز بودن به جاروبرقی مرکزی است. شاید این تصور برای شما پیش بیاید که بعد از ساخت و تکمیل خانه، دیگر این امکان وجود نداشته باشد که شما این تجهیزات را به منزل خود اضافه کنید، اما درواقع یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هاي جارو برقی مرکزی همین است که شما می‌توانید به‌راحتی و در مدت زمان کوتاهی حتی بعد از ساکن شدن در خانه، آن را نصب و راه‌اندازی کنید.

جارو برقی مرکزی چه قطعاتی دارد و چگونه کار می‌کند؟
آن چیزی که شما در ظاهر از جارو برقی مرکزی خواهید دید تعدادی پریز است که در نقاط مختلف خانه شما نصب شده، این پریز‌ها درپوش دارند و به هیچ وجه قابل نفوذ توسط حشرات و جانوارن نیستند. این پریز‌ها باید در ارتفاع 50 سانتی‌متری –نيم‌متري- از سطح زمین باشند و حتما حواستان باشد که نزدیک شومینه نباشند و اینکه پارتیشن وکمد هم مکان مناسبی برای آن است.«ست خرطومی» قطعه مهم دیگری است که شما بیش از هر چیزی با آن سر و کار دارید. اين ست شامل یک لوله خرطومی فنری بلند است که معمولا 4، 8 یا 12 متری است و سری‌هاي متفاوتی که برای جارو کردن قسمت‌هاي مختلف خانه کاربرد دارد. قسمت دیگری که درواقع اصلی‌ترین قطعه است دستگاه جارو برقی است در پایین‌ترین قسمت خانه جایی مثل موتورخانه، زیر پله‌ها، زیر زمین یا پارکینگ قرار می‌گیرد و به وسیله لوله‌کشی که در کف ساختمان انجام می‌شود گرد و غبار و ذرات کثیف به این مخزن منتقل می‌شود. تفاوت‌هاي موجود در این دستگاه‌ها می‌تواند به خاطر حجم مخزن آنها، وزن یا قدرت مکش آنها باشد که نسبت به این ویژگی‌ها، هرکدام از این دستگاه‌ها برای یک ، 2 ، 4 یا تعداد بیشتري از آپارتمان را به طور همزمان پوشش می‌دهد. لوله‌هاي زیر کار مورد استفاده هم از جنس PVC هستند. آخرین قسمت نمایشگر ال ای دی روی دستگاه است و نشانگر وضعیت استفاده یا عدم استفاده از دستگاه است. سیستم‌هاي روشن و خاموش کردن این جاروها به سه صورت است؛ سیستم ریموت کنترل یکی از آنهاست، روشن و خاموش شدن خودکار با اتصال و جداسازی از پریز نوع دیگری است یا اینکه ممکن است به جای این دو مدل، روی دسته خرطومی شما دکمه‌ای برای خاموش و روشن کردن دستگاه باشد.

برتری‌ها نسبت به جارو برقی معمولی
به گزارش دنیای اقتصاد، مهم‌ترین ویژگی جارو برقي مركزي مکش پرقدرت و بدون وقفه آن است. همچنين آلودگی صوتی جاروهای معمولی هم که حتما برای شما به دغدغه تبدیل شده، با این جارو‌ها رفع می‌شود و دیگر نیاز نیست نگران آلودگی فضای اتاق به‌وسیله ذرات ریز گرد و غبار هم باشید. جارو برقی‌های مرکزی با توجه به تعداد و مدت زمانی که از آنها استفاده می‌شود، به صورت اتوماتیک خاموش و روشن می‌شوند و هم ایمنی‌هاي برقی آنها نسبت به جارو‌هاي معمولی بیشتر است و هم به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه هستند. پریز‌هاي استفاده شده در این سیستم بسیار حساس‌اند و هوابندهای پیشرفته دارند. ویژگی دیگر این جارو برقی‌ها مجهز بودن به دمنده یا همان فوت زن است. در نهایت اینکه با تمام این ویژگی‌هاي فوق‌العاده و پیشرفته، مزیت اصلی جارو برقی مرکزی عدم نیاز به تخلیه مستمر و تعویض پاکت‌ها است و بدون اینکه نیاز به حمل دستگاه به محل دیگری باشد، به‌راحتی می‌توانید دستگاه را در محل خود تعمیر کنید، هرچند که عمر این دستگاه‌ها بسیار بالاست و کمتر نیاز به تعمیر و نگهداری پیدا می‌کنند.

محصول موجود در بازار 

در حال حاضر محصولاتی از نامدارترین شرکت‌هاي ایتالیایی و آلمانی در ایران به فروش می‌رسد، برندهایی چونDomel, Hower,Rownta,AEG، …. که از کیفیت بالایی هم برخوردارند، البته محصولاتی از کشور اسلووانی نیز وجود دارند که ارزان‌ترند و کیفیت پایین‌تری دارند، اما این به معنای بد بودن این محصولات نیست.

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;