نسخه جدید فروش نفت به بخش خصوصی

به گزارش تاسیسات نیوز ، مدیر امور بین‌الملل شركت ملی نفت ایران شرایط فروش نفت خام به متقاضیان حقیقی و بخش خصوصی داخلی را اعلام كرد.دیروز مدیرامور بین‌الملل شركت ملی نفت با اعلام این خبر كه فروش نفت خام به بخش خصوصی و فعالان حقیقی با شرایط جدید، یكی از شرایط فروش نفت خام و فرآورده‌های نفتی را توان عملیاتی اجرایی شركت‌های متقاضی اعلام كرد و گفت: متقاضیان باید امكان پرداخت در قبال فروش نفت را داشته باشند.به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني شركت ملي نفت ايران وی با تاكید بر اینكه برای فروش نفت خام و فرآورده‌های آن هیچ نوع محدودیت و شرایط خاصی به غیر از موارد یاد‌شده وجود ندارد، گفت: شركت ملی نفت ایران بر خریداران خارجی تاکیدی ندارد و كسانی كه در داخل كشور دارای شرایط خرید نفت خام و فرآورده‌ها هستند، می‌توانند درخواست‌های خود را به امور بین‌الملل شركت ملی نفت ایران ارائه كنند. محسن قمصری افزود: هم اكنون بخشی از فروش نفت خام و فرآورده به صورت ریالی (در سطح محدود) در حال انجام است.

وی در عین حال از تمامی مشتریان خارجی و داخلی خواست برای درخواست خرید نفت خام و فرآورده‌های نفتی به‌طور مستقیم با امور بین‌الملل شركت ملی نفت ایران وارد مذاكره شوند. وی با بیان اینكه درخواست‌های متقاضیان خرید نفت خام و فرآورده‌های آن در مدت زمان كوتاهی بررسی شده و پاسخ داده می‌شود، تاكید كرد: به‌طور یقین امور بین‌الملل شركت ملی نفت ایران، آماده پاسخگویی به درخواست‌های متقاضیان نفت خام و فرآورده‌های نفتی است.

فروش نفت در بورس انرژي

به گزارش دنیای اقتصاد، از ابتدای راه‌اندازی معاملات نفت در بورس انرژی تا هفته گذشته در حدود 13 هزار بشكه نفت در این بازار به فروش رسیده كه آمار نسبتا مناسبی است. البته مشكلات متعددی در این مسیر وجود دارد، با این حال بورس انرژی از پتانسیل بالایی برای تامین نفت بخش خصوصی برخوردار است و انتظار می‌رود بتواند به بازاری برای تامین نیاز این بخش تبدیل شود. به گفته قمصري هدف از فروش نفت در بورس انرژي كشور، ايجاد ارتباط مستقيم با متقاضيان واقعي نفت خام و فرآورده است. به گفته قمصري سياست تمركز فروش نفت خام در شركت ملي نفت ايران به نفع كشور است و با مشخص شدن متولي فروش، تكليف همه مشخص است كه از چه محلي بايد نفت خام و فرآورده‌هاي آن را خريداري كنند.وي تاكيد كرد: فروش مستقيم نفت خام و فرآورده به خريداران واقعي يكي از برنامه‌هاي اولويت دار مديريت امور بين‌الملل شركت ملي نفت ايران است. مدير امور بين‌الملل شركت ملي نفت ايران، فروش نفت خام در بورس انرژي ايران را يكي از برنامه‌هاي اين مديريت در راستاي سياست فروش نفت خام و فرآورده‌ها به خريداران واقعي عنوان و تصريح كرد: هم اكنون ميزان عرضه نفت خام و فرآورده‌هاي آن در بازار بورس انرژي ايران به صورت محدود در حال انجام است كه با فراهم شدن زير ساخت‌هاي لازم، ميزان عرضه افزايش خواهد يافت و مصرف كننده اصلي مي‌تواند نيازهاي خود را در مدت زمان كوتاهي از اين طريق تامين كند.

تفاوت نفت با تعريف‌هاي بازاريابي ساير كالاها

وي با بيان اينكه فروش نفت خام با خيلي از كالاهاي عمومي كه مصرف‌كنندگان نهايي آن مشخص نيستند، متفاوت است، گفت: براي يك كالاي خانگي توليد شده از طريق واسطه‌هاي مختلف به روش‌هاي بازاريابي گوناگون مي‌توان تقاضا ايجاد كرد؛ اين در حالي است كه پايه و اساس نفت با تعريف‌هاي بازاريابي ساير كالاهاي امروزي فرق مي‌كند.قمصري توضيح داد: بنا به دلايل گفته شده، شركت ملي نفت ايران مصمم به فروش نفت خام و فرآورده‌ها به‌طور مستقيم به متقاضيان واقعي است.وي با بيان اينكه تلاش مجموعه صنعت نفت سبب كاهش حضور متقاضيان غير‌واقعي در بازار فروش نفت خام و فرآورده‌ها شده است، افزود: با اين حال هم‌اكنون مديريت امور بين‌الملل شركت ملي نفت ايران روزانه ده‌ها تقاضاي دريافتي را بررسي مي‌كند و پاسخ مي‌دهد.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;