نداشتن صلاحیت فنی اغلب مجریان ساخت و ساز

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با اشاره به اینکه اغلب مجریان ساخت و ساز در استان صلاحیت فنی ندارند گفت: وقتی می توان ساختمانی را تضمین کرد که یک مجری تایید شده آن را ساخته باشد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، کمال دویده در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان خوزستان (۲۰ تا ۲۳ آذر) که در محل نمایشگاه های بین المللی استان برپا بود اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی ساختمان یک نهاد غیر انتفاعی است که با داشتن تعداد ۱۰ هزار عضو دارای پروانه در هفت رشته تخصصی عمران، معمرانی، برق، نقشه برداری، مکانیک، ترافیک و شهرسازی از ظرفیت مناسبی برای اجرای پروژه های عمرانی است.
وی با اشاره به پشتوانه فنی و قانونی این سازمان، عنوان کرد: با این وجود متاسفانه از توانایی های موجود تحت عنوان مجریان ساخت و ساز ذی صلاح در بخش سازندگان مسکن استفاده نشده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با اشاره به کیفیت مناسب در اجرا و ساخت یک ساختمان ضرورت است، افزود: یکی از عواملی که می تواند چنین محصولی را تضمین کند وجود مجریان ساخت و ساز ذی صلاح است که دارای پروانه قانونی باشند.
دویده تصریح کرد: در حال حاضر سرمایه عظیمی از مردم در خرید واحدهای مسکونی، تجاری، اداری و … هزینه می شود و این درحالی است که اگر ساختمانی از استاندارد لازم برخوردار نباشد مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت که از جمله این استانداردها رعایت و اجرای دقیق مقررات ملی ساختمان است.
وی از آمادگی این سازمان برای فعالیت در این زمینه به شکل حقیقی و حقوقی خبر داد و افزود: یکی از نهادهایی که می تواند صدور پروانه ساختمانی را منوط به داشتن مجری ذی صلاح کند شهرداری ها هستند که در این راستا سازمان نظام مهندسی برنامه ریزی و رایزنی های لازم را انجام خواهد داد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با اشاره به اظهارات رئیس جمهور مبنی بر اینکه «دیگر بساز و بفروش نمی خواهیم بلکه به توسعه گرها نیاز داریم»، گفت: بطور کلی مشکل این است که متخصصان ساختمان را طراحی می کنند ولی متخصصین آن را نمی سازند.
بر اساس این گزارش، از بین ۱۰ هزار مهندس پروانه دار استان تعداد ۶ هزار نفر آنها در اهواز و مابقی در دیگر شهرستان های استان فعالیت می کنند.
منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;