مرجع جیبی نقشه کشی و نقشه خوانی منتشر شد

 

مرجع جیبی نقشه کشی و نقشه خوانی نوشته پل روزنبرگ توسط انتشارات یزدا منتشر شد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، نقشه خوانی ( Blueprint reading ) یکی از مهارتهای ضروری برای تمامی افرادی به شمار می رود که در رشته های فنی مهندسی مشغول بکار هستند. صرف نظر از اینکه زمینه کاری شما در صنعت ، مربوط به بخش لوله کشی ، تاسیسات مکانیکی ، تاسیسات الکترونیکی یا هر زمینه دیگر باشد ، داشتن مهارت کافی برای خواندن نقشه ها یک مهارت بی قید و شرط برای شما محسوب می شود که باید بر آن مسلط شوید.

مباحث مطرح شده در این کتاب با ارائه مطالب پایه ای و آموزش پیش نیازهای ضروری برای یادگیری نقشه خوانی آغاز شده است که این اصول و مبانی پایه برای تمامی افرادی که در حیطه معماری ، سازه و تاسیسات فعال هستند یکسان است. هر فردی صرف نظر از تخصص و حرفه ای که در پیش گرفته است باید تسلط کافی در زمینه مهارت های مطرح شده در فصل اول این کتاب را بدست بیاورد.

فصل های دوم و سوم که به مباحثی مانند مشخصات طرح و نقشه های سایت ( سایت پلان ها)  اختصاص داده شده اند ، از جمله مباحث مشترک و مهم در زمینه نقشه خوانی به شمار می روند.

فصول چهارم تا هشتم این کتاب نیز به بررسی نکات مربوط به نقشه های خاصی که برای بخش سازه، لوله کشی (آب و فاضلاب) ، تاسیسات مکانیکی و تاسیسات الکتریکی به کار می روند اختصاص داده شده است.

فصل های نهم تا دهم کتاب شامل یک واژه نامه تشریحی و فهرستی از اختصارات و اصطلاحات رایج مورد استفاده در صنعت ساخت و ساز است.

پل روزنبرگ سابقه کاری پرباری در زمینه ساختمان ، فناوری اطلاعات ، برق ، تهویه مطبوع و لوله کشی دارد. وی اولین استاندارد نصب فیبرهای نوری(ANSI-NEIS301) را نیز تدوین نموده و بابت ابداع یک واحد انتقال قدرت، موفق به کسب جایزه ویژه اختراعات گردیده است.

وی در حال حاضر عضو تیم ویراستاری مجله POWER OUTLET است و در کنار آن به فعالیت های دیگر از جمله تدریس در دانشگاه ایالتی، مشاوره و نظارت نیز مشغول است.

مرجع جیبی نقشه کشی و نقشه کشی در ده فصل و به همراه دو واژه نامه شامل یک واژه نامه انگلیسی به فارسی و یک واژه نامه فارسی به انگلیسی ، اصلی ترین و کاربردی ترین نکاتی که در زمینه نقشه کشی و نقشه خوانی یک پروژه ، از زمان طراحی اولیه تا مراحل پایانی اجرا مورد نیاز است را در قالب یک مرجع جیبی در خود جای داده است.

مرجع جیبی نقشه کشی و نقشه خوانی با عنوان Blueprint reading – PROFESSIONAL REFERENCE  تالیف پل روزنبرگ به کوشش انتشارات یزدا در 384 صفحه در شمارگان /1000 نسخه و بهای /75000 ریال در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

پایان پیام/.

 

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;