فن آوري هاي هوشمند اريكسون و سپ براي پالايشگاه هاي نفت

شرکت هاي اريکسون و سپ با همکاري يکديگر تلاش مي کنند فن آوري هوشمندي توليد کنند که بتواند در شناسايي مخاطرات احتمالي در پالايشگاه هاي نفت به انسان ها کمک کند.

    به گزارش وب سايت bloomberg، شرکت هاي اريکسون و سپ در حال ساخت فن آوري جديدي هستند که مي تواند با تجزيه و تحليل سطح مواد شيميايي و دماي هوا در پالايشگاه هاي نفت، مخاطرات احتمالي را شناسايي کنند. اين خبر از سوي شرکت هاي اريکسون و سپ که در کنگره جهاني موبايل در بارسلوناي اسپانيا شرکت کرده اند، اعلام شده است.

    اين فن آوري داراي مجموعه اي از حسگرهاست که اطلاعات و داده هاي مورد نياز را جمع آوري و آنها را سريعا به يک پايگاه داده منتقل مي کنند و پس از تجزيه و تحليل آنها وقوع هر نوع مخاطره احتمالي را به صورت خودکار پيش بيني مي کند. براساس اين گزارش، شرکت اريکسون که بزرگ ترين عرضه کننده تجهيزات شبکه اي بي سيم شناخته مي شود، قرار است سخت افزارهاي مورد نياز اين فن آوري را توليد کند و شرکت سپ نيز نرم افزارهاي مورد نياز براي تحليل داده ها و صدور فرمان هاي خودکار را طراحي خواهد کرد. اين فن آوري از نوع ارتباطات ماشين با ماشين (M۲M) است که در آن دستگاه ها و ابزارهاي مختلف طوري طراحي مي شوند که بتوانند بدون دخالت انسان با يکديگر ارتباط برقرار کنند.

    يکي از قابليت هاي فن آوري مشترک اريکسون و سپ اين است که مي تواند با پيش بيني وضعيت جوي روزهاي آينده ميزان توليد ذخيره محصولات پتروشيمي را کم يا زياد کند. مثلااگر اين فن آوري بر مبناي اطلاعات هوا شناسي دريابد که وضعيت جوي در روزهاي آينده ناپايدار خواهد شد، به صورت خودکار فرمان افزايش توليد و ذخيره محصولات را صادر مي کند.

    پيش بيني مي شود فن آوري ارتباطات ماشين با ماشين در سال هاي پيش رو با سرعت شتابنده اي توسعه يابد. براساس پيش بيني هاي شرکت گارتنر، تعداد ماشين ها و ابزارهايي که به طور خودکار قادر به برقراري ارتباط با يکديگر هستند، تا سال ۲۰۲۰ به بيش از ۳۰ ميليارد دستگاه خواهد رسيد. تعداد اين ماشين ها در سال ۲۰۱۱ حدود ۱۵ ميليارد دستگاه برآورد شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;