سرمایه گذاری در انرژی خورشیدی

به گزارش تاسیسات نیوز، استاندارآذربايجان غربي با تاکيد بر ضرورت گسترش استفاده از انرژي خورشيدي، گفت: اين استان مستعد سرمايه گذاري براي توسعه انرژي هاي تبديل پذير و خورشيدي است.


محمد مهدي شهرياري در آئين آغاز عمليات اجرايي نيروگاه خورشيدي هفت مگاواتي شهرستان مهاباد افزود: همانطورکه دنيا به سمت استفاده از انرژي هاي نوين حرکت مي کند ايران نيز به سمت استفاده از اين انرژي حرکت کرده و دراين مسير اقدامات موثري را آغاز کرده است که نيروگاه خورشيدي مهاباد مصداقي از اين اقدامات در جهت استفاده از انرژي هاي نوين است.


وي ادامه داد: براين اساس بايد از موضوع استفاده از انرژي هاي فسيلي جدا شويم و نفت را به سمت صادرات و استفاده سودمند در صنايع پتروشيمي سوق دهيم.


شهرياري همچنين با اشاره به ارتقاي واحدهاي توسعه در آذربايجان غربي بيان کرد: در ايام الله دهه فجر با بهره برداري از طرح هاي مختلف عمران ، گاز رساني و بهداشتي شاخص هاي توسعه در استان بهبود پيدا کرده است.


نماينده عالي دولت دراستان با بيان روند توسعه زير ساخت ها در استان اظهار کرد: در طول سه سال آينده 83 درصد جمعيت روستايي استان از نعمت گاز برخوردار مي شوند؛ و در حوزه برق رساني نيز در تمامي روستاهاي بالاي 10 خانوار از نعمت برق بهره مند شده اند.


وي بيان کرد: 75 درصد جمعيت آذربايجان غربي از آب آشاميدني بهداشتي برخوردار هستند وبايد اعلام کنيم که ضريب شاخص هاي بهداشتي نيز در حال بهبود است که به زودي گزارش مفصلي در اين رابطه در اختيار رسانه ها قرار خواهد گرفت.


شهرياري افزود: در آينده با اقدامات موثر دولت تدبير و اميد در آذربايجان غربي ضريب برخورداري و شاخص هاي بهداشت از متوسط کشوري بالاتر مي رود و براي هر نفر يک و هفت دهم تخت بيمارستاني فراهم مي شود

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;