سرمایه‌گذاری 2000 میلیارد تومانی بخش خصوصی در پروژه‌های آب و فاضلاب کشور

 

 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: بخش خصوصی بالغ بر 2000 میلیارد تومان در بخش آب و فاضلاب کشور سرمایه گذاری کرده است.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز سید مهدی ثمره هاشمی در مراسم امضای قرارداد اجرای نخستین و بزرگترین طرح فاضلاب کشور در کاشمر با بخش خصوصی اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص کشور و خشکسالی های متعدد و منابع آب زیرزمینی محدود که به شدت هم رو به کاهش است، استفاده و بهره وری هر چه بیشتر از منابع آبی موجود ضروری است.

وی افزود: از جمله روش های افزایش بهره وری منابع آبی استفاده از پساب و بازچرخانی آن است.

ثمره هاشمی با بیان اینکه 38درصد جمعیت کشور تحت پوشش شبکه فاضلاب است و در شهر مشهد این میزان 55 درصد است، گفت: میانگین خراسان رضوی در این زمینه 22 درصد است که نسبت به استاندارد کشوری، پایین است.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه فاضلاب زمان‌بر و هزینه بر است، اظهار کرد: بودجه‌هایی که از طریق دولت در اجرای پروژه‌های فاضلاب تامین می شود کافی نیست و در واقع با اعتبارات قطره چکانی امکان جمع کردن طرح های فاضلاب در کشور وجود ندارد.

ثمره هاشمی با اشاره به اینکه در حال حاضر آب و فاضلاب در جذب و تامین منابع مالی غیر دولتی رتبه نخست را در کشور دارد، افزود: 650 میلیون دلار وام از بانک جهانی دریافت و در این بخش هزینه کرده ایم.

وی ادامه داد: از وام های بانک توسعه اسلامی هم تا کنون 700 میلیون یورو قرارداد داریم که بخشی از آن در اجرای دو تصفیه خانه در مشهد هزینه می شود و وام های بانک توسعه و تجارت اکو هم به میزان 50 میلیون یورو در تهران و کرج مصوب شده و در حال هزینه کرد هستیم.

ثمره هاشمی خاطر نشان کرد: در سال 90 حدود 320 میلیارد تومان اوراق مشارکت فروخته شده است و امسال هم پیش بینی شده طی دو یا سه مرحله 740 میلیارد تومان اوراق مشارکت دیگر عرضه شود.

وی بیان کرد: اجرا و اتمام پروژه فاضلاب کاشمر باید برای سه سال برنامه ریزی شود بخش خصوصی باید طراحی پروژه ها را بر مبنای توان تولید داخلی انجام دهند.

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;