الزام حضور مهندسان ناظر در طرح‌های ساخت و ساز

محمد طاهری رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران درباره افزایش نظارت بر طرح‌های ساختمانی در شهر تهران گفت: بازرسی از طرح‌های ساخت و ساز در شهر تهران به جد در دستور کار نظام مهندسی استان تهران است.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، وی ادامه داد: برای اینکه تخلفی در نظام ساخت و ساز در تهران صورت نگیرد مراجع صدور پروانه‌های ساختمانی هم باید همکاری لازم را داشته باشند و نام مجری ذی صلاح در پروانه ساختمانی درج شود تا در صورت بروز مشکل مشخص شود چه کسی مسئول است.

وی عدم رعایت مقررات ملی ساختمان را از جمله دلایل کاهش عمر مفید ساختمان‌ها دانست و بیان کرد: عمر مفید ساختمان در کشورما نسبت به متوسط جهانی بسیار پایین است و زمانی افزایش می‌یابد که از جانب افراد دارای صلاحیت ساخته شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران با اشاره به اینکه ساختمان‌های بی کیفیت باعث هدر رفت سرمایه ملی می‌شود تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد ساختمان‌های شهری را افراد بی صلاحیت می‌سازند، به همین منظور در تفاهمی که بین ما، وزارت راه و شهرسازی و شهرداری صورت گرفت، حضور مهندسین ناظر در ساخت و ساز اجباری است و مالکین موظف خواهند بود از مجری دارای صلاحیت استفاده کنند.

منبع خبرگزاری آريا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;