رشد 12 برابری تعداد شیرهای هیدرانت از سال 86 تاکنون

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با اشاره به افزایش جمعیت شهر و نیاز به تجهیزات بیشتر برای ارائه عملکرد به موقع در زمان حادثه و حریق گفت: جمعیت ثابت و شناور شهر مشهد هر ساله به واسطه زیارتی بودن این شهر روبه رشد است، بنابراین نیاز به تجهیزات و امکانات بیشتر در حوزه آتش‌نشانی و ایمنی احساس می‌شود.

آتشپاد دوم حسن جعفری، ادامه داد: این افزایش جمعیت، افزایش حوادث و حریق را نیز به دنبال دارد، بنابراین باید اقداماتی انجام شود تا بتوان در زمان حادثه و حریق عملکرد مناسبی ارائه داد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد نصب شیرهای آب ایستاده آتش‌نشانی (هیدرانت) را یکی از اقدامات کمک‌کننده به اطفای به موقع حریق عنوان کرد و افزود: در سال 86 تنها 43 شیر هیدرانت در شهر مشهد نصب شده بود که این تعداد در سال گذشته به 407 شیر هیدرانت رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه با توجه به اهمیت این موضوع در سال جاری تعداد شیرهای هیدرانت شهر مشهد به عدد 500 خواهد رسید، افزود: اما براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و مدنظر قراردادن شاخص‌های جمعیت، تعداد ساختمان‌ها، کاربری‌ها و… شهر مشهد به 1100 شیر هیدرانت نیاز دارد که تا پایان سال 92 به این تعداد خواهیم رسید.

جعفری درخصوص استانداردهای جهانی نصب این شیرها گفت: طبق استانداردهای جهانی باید به فاصله 600 متر یک شیر هیدرانت نصب شود که این شیرها در حال حاضر در کشور ژاپن به عنوان یک کشور پیشرفته هر 90 متر نصب شده است.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;