رتبه اول در حوزه تاسیسات آموزشی جدید

به گزارش تاسیسات نیوز، جوایز تکنولوژی ASHRAE، دستاوردهای چشمگیر اعضایی که با موفقیت از طراحی نوین ساختمان در حوزه های آسایش ساکنین، کیفیت هوای داخل و حفظ انرژی استفاده کرده اند را معرفی می کند. طرح های آنها استانداردهای ASHRAE را برای مدیریت موثر انرژی و IAQ پیاده سازی می کنند. عملکرد این موسسات طی داده های واقعی قابل تایید درطول یک سال تایید می شود. 






جوایز امسال به ساختمان هایی اختصاص یافت که برای انواع ساکنین و کاربری ها از جمله خریداران داروخانه ها، مسافران هواپیما و دانش آموزان دبیرستان ها طراحی شده اند.

 

 

 

ساختمان علم و فناوری کالج جان آبوت

 

ساختمان علوم کالج جان ابوت نمونه درخشانی از کار سخت، دوام، انرژی و معنویت را به نمایش می گذارد. حتی قبل از برگزاری اولین کلاس در اگوست 2012، ساختمان علوم آن-ماری ادوارد اولین جایزه خود را دریافت کرده بود.





این ساختمان که در مونترال واقع شده با چاه های زمین گرمایی، گرمایش و سرمایش برقی، گرمایش آب گرم با گاز طبیعی و پیش گرمایش خورشیدی به تنوع انرژی بالایی می رسد. منابع از طریق روش هایی مثل استفاده مجدد از آب کندانس کویل برای مرطوب ساختن هوای اگزاست و احیای آب باران و آب کندانس فن کویل به حداکثر می رسد.

 

 

 

 

ساختمان علوم از یک سیستم زمین گرمایی برای گرم و سردکردن ساختمان استفاده می کند. یکی از نوآوری های برجسته ای که به مذاق ASHRAE خوش آمد، توانایی سیستم برای خنک کردن یک قسمت و همزمان گرم کردن بخش دیگر است.

 

 

 

 

در این ساختمان، تنوع انرژی با استفاده از چاه های زمین گرمایی، گرمایش و سرمایش برقی، گرمایش آب داغ با گاز طبیعی و پیش گرمایش خورشیدی همراه می شود. مصرف آب آشامیدنی با استفاده از وسایل لوله کشی با جریان کم کاهش یافته و منابع از طریق مصرف مجدد به حداکثر می رسد:

 

 

 

 

• استفاده مجدد از هوای برگشت به عنوان هوای جبرانی در آزمایشگاه ها

 

 

 

• استفاده مجدد از آب کندانس کویل برای مرطوب کردن هوای اگزاست

 

 

 

• تجدید استفاده از اگزاست های آزمایشگاه ها و خروجی های عمومی

 

 

• جبران کردن اتلاف از طریق استخراج پمپ حرارتی و ذخیره در مخازن لایه بندی شده

 

 

 

• جبران کردن اتلاف آب باران و آب کندانس فن کویل

 

 

 

انتظار می رفت طرح ساختمان علوم مصرف انرژی را تا 41% کاهش دهد اما در واقع کاهش مصرف انرژی 53% بود.

 

 

 

 

ساختمان مملو از نور و هوای خوب است؛ دو مساله ای که مردم در آغاز به آن توجه نمی کنند اما از نظر سلامتی و خلق و خو از آن بهره زیادی می برند.

 

 

 

 

پنجره های اتاق های اساتید باز می شود و اجازه گردش هوای تازه را می دهد. چیدمان آزمایشگاه ها و مکان های غیررسمی مناسب حال کاربران بوده و کلاس ها مجهز به تخته ها و پروژکتورهای هوشمندی هستند که به سادگی برای ایجاد بهترین چیدمان مناسب حال دانشجویان و معلمان حرکت می کنند.

 

 

 

 

ساختمان مدرن علوم در کمپی واقع شده که بیشتر ساختمان های آن 110 سال قدمت داشته و به تعمیر نیاز دارند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;