راه های نگهداری از کولر گازی

به گزارش تاسیسات نیوز، با شروع فصل تابستان و گرم‌تر شدن هوا، استفاده از وسایل سرمایشی افزایش پیدا می‌کند. کولر گازی یکی از بهترین سیستم‌های سرمایشی برای خنک کردن محیط است.
برای حفظ کارایی و بهبود عملکرد دستگاه و کاهش مصرف انرژی، توجه به نکات نگهداری می‌تواند به طور قابل توجهی عمر و کارایی دستگاه را افزایش دهد. این مراقبت‌ها به صورت دوره‌ای باید انجام شود:
۱. تمیز کردن و عوض کردن فیلتر هوا
۲. بررسی کویل‌ها و تمیز کردن آن‌ها
۳. شارژ کردن «گاز مبرد»
۴. بررسی سلامت لوله تخلیه
۵. سرویس کمپرسور و کندانسور
۶. بررسی نشت آب
۷. توجه به صداهای دستگاه
۸. چک کردن پنجره‌ها و راه‌های هدررفت
۹. بررسی یونیت خارجی
۱۰. تنظیم دمای مناسب
 اولین اقدامی که باید برای سرویس کولر گازی انجام شود، رفع کثیفی کویل کندانسور است. اگر در این قسمت گرد و خاک و آلودگی تجمع کند، فشار زیادی به کمپرسور وارد می‌کند. در قدم بعدی، یونیت داخلی و خارجی را شست‌وشو دهید و فیلترها را تمیز کنید. کثیف شدن فیلتر هوا در کولر گازی باعث می‌شود کارایی آن کاهش یابد. در بعضی کولرها، فیلترها قابلیت جداسازی دارند و می‌توانید به راحتی آن‌ها را تمیز کرده و سپس در جای خود قرار دهید.
کولر گازی بعد از مدتی ممکن است باد سرد تولید نکند که یکی از دلایل اصلی آن خالی شدن «گاز مبرد» می‌باشد. اگر کولر گاز مبرد نداشته باشد، خشک کار می‌کند و این منجر به فشار به موتور و فرسایش دستگاه می‌شود.
کندانسور برای اینکه جریان هوا را به خوبی به گردش درآورد، نیاز به فضای خالی دارد. از قرار دادن وسایل اضافه و مواد شیمیایی در اطراف آن خودداری کنید.
اگر اطراف یونیت خارجی آب وجود داشته باشد، به دلیل نشتی لوله تخلیه می‌باشد. بررسی سلامت لوله تخلیه اهمیت ویژه‌ای در نگهداری کولر گازی دارد. سرویس دوره‌ای کولر گازی علاوه بر افزایش طول عمر دستگاه، مصرف برق را نیز کاهش می‌دهد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;