رئيس نظام مهندسي: ارزش سرمايه در بخش ابنيه؛ معادل ذخاير نفت وگاز کشور

 

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور گفت: ارزش سرمایه در بخش ابنیه کشور معادل ذخایر نفت و گاز کشور است اما از این سرمایه‌ها به درستی استفاده نمی‌شود.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، سید مهدی هاشمی در همایش مهندسین، پیشگام تولید ملی با بیان این که 30 درصد از تولید ملی در بخش مسکن است افزود: 260 میلیون متر مربع در بخش مسکن و دیگر بخش ها ساخته شده است ، اگر ساخت هر متر مربع 800 هزار تومان هزینه داشته باشد جمع این هزینه دو برابر بودجه جاری و عمرانی کشور می شود که با این رقم می توان 664 هزار شغل ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: عمر مفید ساختمان باید بیش از 100 سال باشد این در حالی است که امروزه عمر مفید ساختمان‌ در ایران 30 سال است، یعنی هر 30 سال باید سرمایه‌های ملی را تخریب و نوسازی کنیم. این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: اگر در بخش ساخت و ساز بتوانیم عمر ساختمان ها را از 30 سال به 100 سال افزایش دهیم ممکن است قیمت آن 20 تا 30 درصد افزایش یابد اما بهره وری در این بخش 3 برابر افزایش می یابد.

هاشمی با بیان اینکه مطالبه ما این است که ساخت و ساز بر اساس استاندارد و قانون باشد، افزود: اگر ما به دنبال خودکفایی و اقتصاد مقاومتی هستیم، باید ساخت و ساز ما خوب باشد و به جای قیمت، کیفیت حرف اول را بزند.

وی اضافه کرد: متاسفانه توجه به کیفیت در کشور ما تبدیل به فرهنگ نشده است که این اشکال اساسی هم حقوق ملت را ضایع می‌کند و هم کار مهندسی را زیر سوال می‌برد.

ناصرنیا رئیس سازمان نظام مهندسی معدن نیز در این همایش در سخنانی با تاکید بر بومی سازی فناوری، آن را عامل پایداری فناوری و جامعه دانست و گفت: این بومی سازی موجب می شود در آینده به جای اینکه وارد کننده باشیم به صادرکننده فناوری تبدیل شویم.

همایش «مهندسین، پیشگامان تولید ملی» به مناسبت پنجم اسفند روز گرامیداشت مهندسین، با حضور سردار کاظمینی فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ، زهره الهیان نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی و لاله افتخاری نماینده مجلس شورای اسلامی  در تالار اندیشه برگزار شد.

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;