دولت دست از دخالت بردارد

تاسیسات نیوز: دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان در ادامه اظهارات خود، به هزینه‌های بالای ساخت‌وساز اشاره کرد و گفت: برای کاهش هزینه‌های تولید مسکن نظیر مصالح ساختمانی، دولت نباید دست به کنترل دستوری قیمت‌ها بزند، شاهد بودیم برخی از مسئولان خواهان خروج سیمان و فولاد از بورس کالا بودند که سیاستی کاملا اشتباه است، چراکه دولت قصد دخالت در بازار را دارد.   این انبوه‌ساز بیان کرد: به نظر من باید اقتصاد آزاد حاکم باشد و معاملات بر اساس عرضه و تقاضا انجام شود. تا زمانی که دولت موفق به کنترل تورم نشود، قصد دارد با اقتصاد دستوری قیمت کالاها را ثابت نگه دارد که هرگز موفق نخواهد شد، چراکه موجب رانت و فساد خواهد شد. بنابراین دولت نباید در بازارها دخالت کند، بلکه باید شرایط را برای ثبات قیمت‌ها و کنترل تورم مهیا کند.
 ریشه صوری‌کاری خدمات مهندسی
پورحاجت تاکید کرد: بخش عمده‌ای از صوری‌کاری خدمات مهندسی که بارها بازگو شده است، به انجام خدمات مهندسی توسط کارمندان دولت برمی‌گردد. کارمند دولت که ۷ صبح شروع به کار می‌کند و ساعت ۴ بعد از ظهر درست در اوج کار پروژه‌های ساختمانی خروجی می‌زند، چرا باید خدمت را بفروشد.
 وی افزود: بنابراین تعرفه مهندسان پایین نیست، بلکه باید رویه‌ها تغییر کند و ضرورتی ندارد برای بخشی از مهندسان از دو محل منبع درآمدی تعریف کنیم. زمانی که کارمندان دولت تعیین تکلیف شوند که پشت میز اداره مشغول به کار باشند، یا مانند مهندسان بخش خصوصی خدمات ارائه دهند، دیگر خبری از صوری‌کاری خدمات مهندسی نخواهد بود.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;