درخواست بازگشت رشته مدیریت پروژه به نظام مهندسی ساختمان

به گزارش تاسیسات نیوز، جمعی از فارغ‌التحصیلان رشته مدیریت پروژه طی نامه ای خطاب به وزیر راه و شهرسازی خواستار بازگشت رشته مدیریت پروژه به نظام مهندسی ساختمان شدند.
متن این درخواست به شرح ذیل است:

وزیر محترم راه و شهرسازی
اعضای محترم کمیسیون هم‌ارزی وزارت راه و شهرسازی

با سلام
احتراماً باتوجه به اعتراضات مکرر مهندسان مدیریت پروژه سراسر کشور مبنی بر ابطال بخش نامه ۱۴۹۷۲۶/۴۳۰ وزارت راه و شهرسازی، مورخ ۹۷/۱۰/۲۹ به دلیل عدم‌وجاهت علمی و قانونی نسبت به ابطال امتیاز برخورداری از پروانه نظام مهندسی برای فارغ‌التحصیلان این رشته و باتوجه به عدم‌پاسخگویی سازمان‌های ذی‌ربط، درخواست پیگیری این موضوع را که به واسطه آن فارغ‌التحصیلان این رشته متحمل مشکلات عدیده‌ای شده‌اند، داریم.
رشته مهندسی مدیریت پروژه در سال ۱۳۹۱ بنابر تشخیص کمیسیون هم‌ارزی وزارت راه و شهرسازی، با استناد به قانون هفت نظام مهندسی، از رشته‌های مرتبط با عمران شناخته شد و به فارغ‌التحصیلان این رشته امتیاز دریافت پروانه نظام مهندسی داده شد.
این امر سبب علاقه‌مندی و جذب دانشجویان زیادی به این رشته شد، اما پس از گذشت شش‌سال این کمیسیون بنابر اعمال تغییرات سلیقه‌ای به موجب بخش‌نامه‌ای در سال ۱۳۹۷، فارغ‌التحصیلان این رشته را از این امتیاز محروم ساخته است.
حال سئوال اینجاست که چگونه بدون تغییر قوانین نظام مهندسی و ساختار علمی و پژوهشی این رشته، کارشناسان مبادرت به حذف رشته مذکور از مجموعه رشته‌های مرتبط با عمران نموده‌اند و علیرغم پیگیری‌های انجام گرفته به‌وسیله فارغ‌التحصیلان، هیچگونه پاسخی از وزارت علوم، سازمان نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی دریافت نشده است؟
خواسته اینجانبان، فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی مدیریت پروژه از شما انعکاس این مسئله به سازمان‌های مربوطه و پیگیری آن از مقام‌های مربوطه می‌باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;