جزئیات آزادسازی قیمت سوخت برای صنایع

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت با تشریح جزئیات تعیین سهمیه سوخت و انرژی برای 29 صنعت انرژی‌بر کشور اعلام کرد: تمامی صنایع جدید احداثی که بیش از الگوهای تعریف شده انرژی مصرف کنند، باید هزینه مازاد انرژی خود را با قیمت‌های بین‌المللی پرداخت کنند.

عباس کاظمی افزود: در حال حاضر برای تمامی صنایع انرژی‌بر کشور معیار مصرف انرژی به ازای میزان تولید تعریف و اجرایی شده است. وی با اعلام اینکه هر واحد صنعتی که سالانه بیش از پنج هزار مترمعکب معادل گاز طبیعی انرژی مصرف کند، جزو صنایع انرژی‌بر دسته‌بندی می‌شود، تصریح کرد: بر این اساس هم اکنون برای 29 صنعت شامل آجر، شیشه، فولاد، مواد غذایی و صنایع فلزی معیار و استاندارد مصرف انرژی تعریف شده است. این مقام مسوول با یادآوری اینکه به طور متوسط سالانه در صنایع عمده و نیروگاه‌های کشور معادل 60میلیارد مترمکعب گاز طبیعی انرژی مصرف می‌شود، بیان کرد: در صورتی‌که معیارهای جدید مصرف انرژی به ازای تولید در این واحدها اعمال شود، سالانه معادل 16میلیارد مترمکعب در مصرف گاز صرفه‌جویی می‌شود. وی با بیان اینکه با تعریف این معیارهای انرژی پروانه ساخت و موافقت اصولی برای صنایع جدید احداث تنها به شرط رعایت این الگوهای جدید مصرف انرژی صادر می‌شود، اظهار کرد: در صورتی که یک واحد صنعتی بیش از معیار تعریف شده انرژی مصرف کند، باید مابقی نیاز مازاد خود به انرژی را مطابق با قیمت‌های بین‌المللی پرداخت کند.

کاظمی با تاکید بر اینکه برای کارخانه‌ها و صنایع جدید به هیچ عنوان سوخت و انرژی مازاد بر نیاز تحویل داده نخواهد شد، گفت: واحدهای صنعتی در مرحله طراحی باید با توجه به معیارها و الگوهای مصرف انرژی خطوط تولید خود را نصب و راه اندازی کنند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;