توضیح شرکت ملی گاز درباره یک خبر

به گزارش تاسیسات نیوز، در پی چاپ خبری با موضوع قطع گاز نیروگاه‌های برق به دلیل ناهماهنگی بین وزارتخانه‌های نفت و نیرو، روابط عمومی شرکت ملی گاز با ارسال یک جوابیه نسبت به روند این اتفاقات توضیحاتی ارائه کرد.





متن پاسخ این روابط عمومی به شرح زیر است: عطف به درج موضوع قطع گاز نیروگاه‌های برق پراکنده به دلیل ناهماهنگی بین وزارت نفت و نیرو در صفحه 5 مورخ 29/ 06/ 96 آن روزنامه به اطلاع می‌رساند که نیروگاه‌های تولید برق، حرارت و برودت(CHP) عموما در زمره مشترکین صنعتی بوده و برابر مقررات باید گازبهای مصرفی خود را مطابق تعرفه و در زمان مقرر به شرکت ملی گاز ایران پرداخت کنند.





این شرکت با توجه به گرمای بیش از اندازه هوا در فصل تابستان امسال و مصرف بالای برق در کشور، تمام مساعی خود را به کار برد تا از قطع گاز این نیروگاه‌ها جلوگیری شود و گواه این موضوع نیز افزایش چشمگیر گازرسانی به نیروگاه‌ها طی سال گذشته و تابستان سال جاری است.





همچنین با توجه به تعیین سهم تکلیفی شرکت ملی گاز ایران به سازمان هدفمندی یارانه‌ها و الزام به واریز وجوه به حساب مورد نظر، لازم است تا این گروه از مشترکین محترم گاز نیز نسبت به واریز گازبهای مصرفی خود در تمام بخش‌ها و به خصوص CHP‌ها در تاریخ اعلام شده اقدام کنند و چگونگی کارسازی و نحوه پرداخت گازبها ارتباطی به این شرکت ندارد.





بدیهی است عدم واریز گازبهای مصرفی، شرکت ملی گاز ایران را با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو خواهد کرد و این نیروگاه‌ها نیز هم اکنون یکی از بدهکاران عمده مجموعه شرکت ملی گاز است که به‌رغم مهلت تعیین شده هنوز بدهی‌های خود را پرداخت نکرده‌اند.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;