تامین برق از نیروگاه های خورشیدی در سنندج

به گزارش تاسیسات نیوز، تامین برق از نیروگاه های خورشیدی و در واقع وجود خود این نیروگاه ها از مهمتریم مسائلی است که در چند سال گذشته در ایران مطرح شده است.





مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، تامین برق از محل نیروگاه های خورشیدی را یکی از رویکردهای این شرکت در استان ذکر کرد و گفت: در سال 94در استان کردستان 47 کیلو وات انرژی خورشیدی نصب شد.

 

 

 

محمد مصطفی نجفیان در سومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کردستان در سنندج با بیان اینکه در سال 93 هم 85 کیلو وات ساعت انرژی خورشیدی در استان نصب شد افزود: از این طریق 15 مدرسه استان به انرژی خورشیدی مجهز شد.

 

 

 

او به ساخت یک نیروگاه 10 کیلو واتی در مرکز آموزش فنی و حرفه ای سنندج نیز اشاره کرد و گفت: ساخت این نیروگاه 95 درصد پیشرفت دارد.

 

 

 

 

او به مطالعاتی در زمینه استفاده از ظرفیت های باد در استان اشاره کرد و گفت: سه نقطه در سنندج، زرینه و دهگلان برای این منظور شناسایی شده است که ایجاد نیروگاه 10کیلو واتی انرژی خورشیدی در دهگلان عملیاتی خواهد شد.

 

 

 

 

او در ادامه میزان تولید برق کشور را در سال جاری 51 هزار مگاوات ذکر کرد و گفت: براساس پیش بینی ها مصرف امسال کشور به 53 هزار و 533 مگاوات می رسد که باید مازاد آن را از طریق صرفه جویی و کاهش صادرات تامین کنیم.

 

 

 

 

او تاکید کرد برای جلوگیری از اعمال خاموشی و جبران کمبود تولید باید میزان مصرف را مدیریت کنیم و صرفه جویی را در دستور کار خود قرار دهیم.

 

 

 

 

او ایجاد نیروگاه های خورشیدی را راهکار مناسبی برای صرفه جویی و کاهش مصرف برق ذکر کرد و از دستگاه های اجرایی و سازمان های اداری پرمصرف در استان کردستان خواست انرژی مورد نیاز خود را از این طریق تامین کنند.

 

 

 

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در ادامه سخنان خود به بررسی وضعیت مصرف انرژی در میان 656 دستگاه دولتی استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: از این تعداد 63درصد در مصرف انرژی صرفه جویی کرده اند و 37درصد نیز مصرف بالایی داشتند.

 

 

 

 

او گفت: این بررسی را هر ساله انجام می دهیم و راهکارهای کاهش مصرف را نیز به دستگاه های دولتی پرمصرف ارایه می کنیم و انتظار داریم در زمینه کاهش مصرف تلاش کنند.

 

 

 

 

نجفیان همچنین با اشاره به اینکه 85 درصد مشترکان برق در کردستان خانگی هستند گفت: این تعداد مشترک 50درصد انرژی را مصرف می کنند.

 

 

 

 

در این جلسه به دستور استاندار کردستان مقرر شد کمیته ارزیابی وضعیت مصرف انرژی در استان جلسات تخصصی خود را برگزار کند و با شناسایی ادارات پرمصرف به آنان جهت کاهش مصرف کمک نمایند.




منبع: ایرنا






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;