بهره برداری از سامانه فاضلاب

به گزارش تاسیسات نیوز، سامانه فاضلاب سردشت با اعتباری بالغ بر هزینه ساخت این تصفیه‌خانه ۲۰۰ میلیارد ریال امروز در سفر وزیر نیرو به استان آذربایجان غربی به بهره برداری می‌رسد.

 

 

 

رسول اکبری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی در این باره اظهار کرد: این طرح درقالب پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است و امروز به دست مهندس “حمید چیت چیان” وزیر نیرو و مسئولان استانی و …. به بهره‌برداری خواهد رسید.




وی در ادامه بابیان اینکه ۸۹ درصد مردم شهر سردشت تحت پوشش شبکه جمع آوری و تصفیه فاضلاب قرار دارد، افزود: با بازنگری درطرح، ظرفیت جمعیت تحت پوشش در افق این طرح از ۵۵ هزار نفر به ۸۰ هزار نفر افزایش یافته است.




اکبری در ادامه با بیان اینکه این تصفیه خانه قادر است در شبانه روز ۱۵ هزار و ۴۸۲ متر مکعب فاضلاب را تصفیه کند.




وی اعتبار اختصاص داده شده به این طرح را ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از این رقم تاکنون ۱۱۰ میلیارد ریال در بخش تصفیه‌خانه و ۹۰ میلیارد ریال نیز در بخش ایجاد شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب هزینه شده است.





اکبری در ادامه خاطرنشان ساخت: این تصفیه خانه دارای یک مدول با سیستم لجن فعال با هوادهی گسترده و با ظرفیت ۱۵ هزار و ۸۲۳ متر مکعب در شبانه روز برای ۸۰ هزار نفر است.




مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه طول شبکه و خط انتقال اجرا شده ۷۵ کیلومتر است، افزود: تعداد انشعاب واگذار شده ۱۲ هزار و ۷۴۰ فقره بوده و برای افق طرح ۱۴۲۰ بوده که آماده بهره برداری خواهد بود.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;