بزرگ‌ترین طرح بنزین ‌سازی در شازند راه‌اندازی می‌شود

شمارش معکوس برای راه‌اندازی بزرگ‌ترین طرح بنزین سازی آغاز شده و همین روزها است که طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی شازند به بهره‌برداری برسد.

با بهره‌برداری از این طرح شاخص دیگری به ویژگی‌های استان مرکزی اضافه می‌شود و دروازه قطب بنزین کشور به روی مردم گشوده می‌شود.

با آماده شدن واحد بنزین‌سازی پالایشگاه امام خمینی شازند در استان مرکزی و افزایش تولید بنزین از چهار میلیون به هشت میلیون لیتر در روز عملا کشور از واردات هر نوع بنزین خودکفا شده و می‌تواند به صادرات فکر کند.

مجری طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی شازند با بیان اینکه، به زودی استان مرکزی به قطب تولید بنزین در کشور تبدیل می‌شود، گفت: نفت مورد نیاز این پالایشگاه از جنوب تامین می‌شود و روزانه 250 هزار بشکه وارد پالایشگاه شده و 8 میلیون لیتر بنزین در کنار سایر محصولات نفتی مانند سوخت جت تولید می‌شود كه به زودی شاهد افزایش تولید بنزین از هشت به 16 میلیون لیتر در روز خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی شازند نیز با بیان اینکه، ظرفیت اولیه این پالایشگاه 5/4 میلیون لیتر در روز بوده است، گفت: برای اجرای طرح توسعه بیش از چهار هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افزود: در مجموع با اجرای کامل طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی ظرفیت پالایشگاه امام به چهار برابر افزایش می‌یابد به طوري كه تولید گاز مایع پالایشگاه از 97/0 درصد به 57/3 درصد، پروپیلن از صفر درصد به 23/1 درصد، بنزین سوپر از 93/0 درصد به 55/3 درصد، بنزین معمولی از 74/3 درصد به 31/12 درصد، نفت سفید از 18/4 درصد به 95/5 درصد و گازوئیل از 47/7 درصد به 92/8 درصد خواهد رسید.

میرقادری همچنین گفت: با اجرای این طرح میزان استحصال گوگرد از فرآورده‌های این پالایشگاه 11 برابر افزایش یافته و از روزانه 60 تن به روزانه 700 تن افزایش خواهد یافت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;