برتری روش آموزش نانو در مشهد حتی در خاورمیانه وجود ندارد

 

آموزش نانو به شکلی که در مشهد وجود دارد و همچنین داشتن دوره‌های 90 ساعته تا 225 ساعته در هیچ‌ جای دیگر کشور یا حتی خاورمیانه نیست.

 

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از  فارس ، سید جلال خوابنما عصر اظهار کرد: جوانان دهه 60 در حال حاضر به مرحله کار و تشکیل زندگی رسیده‌اند و برای توجه به آنها در بستر آموزش و کار، سازمان فنی و حرفه‌ای و مجموعه‌های مهارتی کشور از مجموعه‌هایی هستند که در این راستا موثرند و باید به آنها توجه شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان‌رضوی افزود: 55 مرکز دولتی و حدود یک‌هزار و 200 آموزشگاه فعال در سطح خراسان‌رضوی وجود دارد که بعضی از آنها آموزشگاه‌های آزاد بدون کمترین توجه از جهت هدف‌گذاری اعتباری هستند، حتی در بحث سبد یارانه‌ای بسته شده برای کارگاه‌های کوچک اقتصادی، متاسفانه برای این مجموعه کلان کشوری که در سطح کشور 14 هزار آموزشگاه آزاد است مبلغی از طرف دولت گذاشته نشده است.

خوابنما خاطرنشان کرد: هرکدام از یک‌هزار و 200 آموزشگاه که تعطیل شوند حدود پنج نفر بیکار می‌شوند علاوه براین در هرکدام از این آموزشگاه‌ها بین 10 تا 100 کارآموز وجود دارد که از آموزش محروم می‌شوند.

وی با اشاره به کارگاه‌های آموزشی سطح استان خراسان‌رضوی گفت: در سطح خراسان‌رضوی حدود 340 کارگاه آموزشی دولتی وجود دارد که حدود یک‌هزار حرفه را استاندارد آموزش می‌دهند که تا سال 90 نزدیک 2 هزار و 400 استاندارد وجود داشت اما در شش ماه نخست سال 91 بیش از 5500 استاندارد تهیه شده که رشد دو برابری را ظرف یک سال داشته و با افزایش استانداردها آموزش این حرفه‌ها و استاندارد آنها نیز افزایش یافته است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان‌رضوی تاکید کرد: در سال گذشته  در خراسان‌رضوی حدود 40 درصد آموزش‌های مهارتی در بخش دولتی بوده و بیش از 60 درصد این آموزش‌ها در آموزشگاه‌های آزاد صورت گرفته است.

خوابنما یادآور شد: همچنین سال 90 ورودی بخش دولتی و خصوصی 140 هزار نفر بود که نزدیک به 95 هزار نفر آنها گواهینامه اخذ کرده‌اند.

وی متذکر شد: در سال 90 برنامه‌ریزی صورت گرفت که حداقل پنج درصد کارگاه‌ها را نوسازی و بهسازی و متناسب با نیازهای روز تجهیز کنیم که حدود 3.5 درصد را موفق به انجام شدیم و کارگاه‌های جدیدی را در سطح خراسان‌رضوی در بخش دولتی راه‌اندازی کردیم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان‌رضوی در ارتباط با رشته‌های جدید فنی ‌و حرفه‌ای در مشهد اظهار کرد: رشته‌های جدید مانند تاسیسات حرارتی و برودتی، آموزش CNG و آموزش نانو در حوزه جانورشناسی و تاکنون حدود شش دوره از مجموعه نانو جانورشناسی گواهینامه گرفتند و در مجموعه رویان یا همایش‌هایث چند روزه نانو بحث به این شکل مشهد نیست و هیچ دانشگاهی در این حوزه به این شکل ورود پیدا نکرده است.

پایان پیام/

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;