برترین ساختمان سال جهان کجاست؟

یک ساختمان معمولی به نام Kampung Admiralty در کشور سنگاپور در جریان برگزاری فستیوال معماری جهان به عنوان ساختمان سال دنیا در سال ۲۰۱۸ انتخاب شده است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، این فستیوال به مدت سه روز در آمستردام هلند برگزار شد و در جریان برگزاری آن ساختمان های مختلفی با چشم اندازها و طراحی های مختلف با یکدیگر به رقابت پرداختند.
ساختمان برنده که توسط شرکت سنگاپوری WOHA طراحی شده به طور خاص برای سکونت بازنشستگان ساخته شده و لذا به گونه ای ساخته شده که پاسخگوی نیازهای افراد سالمند باشد. توجه به نیازهای امنیتی این افراد و محیط سرسبز و دلگشای این ساختمان از جمله عواملی بوده که در انتخاب آن به عنوان برنده این رقابت نقش ایفا کرده است.
ساختمان یادشده طراحی چند لایه ای دارد و لایه پایینی آن حول محور یک میدان بازار مانند به وجود آمده و فضاهای مختلفی در این بخش برای فعالیت ها و اقدامات گوناگون وجود دارد. یک مرکز پزشکی نیز در وسط این بخش قرار دارد و در قسمت های دیگر آن هم فضای سبز و پارک گنجانده شده است.
در لایه های دیگر نیز پارکینگ، مرکز خرید، رستوران، مراکز بهداشتی و غیره گنجانده شده است. در واقع انبوه تسهیلات موجود در این مجموعه استفاده از هر چیزی که مورد نیاز سالمندان می باشد را ساده کرده است.
به نظر می رسد اعطای جایزه به این مجموعه بی ارتباط با افزایش جمعیت سالمندان جهان و نگرانی های موجود در مورد رفع نگرانی ها و دغدغه های آنها نباشد.
منبع خبرگزاری فارس
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;