نقش موثر برجام در صادرات سنگ

نایب رییس هیئت امنای شهرک صنعتی سنگ رضوانشهر گفت: در دوران پسابرجام روند واردات سنگ رو به کاهش و صادرات آن افزایش یافت، اما با نقض این تعهدنامه صادرات کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، حسین فرقانی با اشاره به نقش ارتباطات بین المللی در وضعیت اقتصادی و صادرات، اظهار کرد: پیش از برجام سنگ از بازار چین به جهت جبران طلب مالی کشورمان وارد ایران می‌شد و این واردات بی رویه صدمه زیادی به بازار تولید سنگ کشور وارد می‌کرد، اما دوران پسابرجام شرایط بهتری بر بازار سنگ حاکم کرد.

وی با اشاره به فعالیت ۲۲۰ سنگ بری در این شهرک و اشتغال بیش از سه هزار کارگر در واحدها گفت: روابط بین المللی و توسعه ساختمان‌سازی از عوامل موثر در رشد و رونق بازار سنگ کشور و اشتغال در این بخش شده است.

عضو کانون سنگ کشور ادامه داد: در حال حاضر ۱۵ سنگ بری در شهرک تخصصی سنگ رضوانشهر صادرات سنگ به کشورهای منطقه را انجام می‌دهد و تقویت شرایط بین المللی زمینه فعالیت بیشتر سنگ بری‌ها برای صادرات را فراهم می‌کند.

وی همکاری مسئولان در تسهیل شرایط صادرات را خواستار شد و گفت: نوسانات بین المللی و مشکلات بانکی و همچنین کمبود نقدینگی از مشکلاتی است که برنامه‌ریزی برای تسهیل این شرایط در راستای تقویت اقتصاد و تولید لازم است.

منبع ایمنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;