ایمن سازی زیرساخت های انرژی، از عوامل تحقق پدافند غیرعامل در انرژی

 

ایمن سازی زیرساخت های انرژی، توجه به منابع جایگزین انرژی و بومی سازی از عوامل تحقق پدافند غیرعامل در انرژی است.

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران علی اكبر برقی مقدم، در همایش پدافند غیرعامل با محوریت تاسیسات و شبكه‌های توزیع نیروی برق شمالغرب کشور با اشاره به تهدیدات ناشی از رشد فناوری های گوناگون به ویژه در حوزه نظامی گفت: مراکز ثقل صنعتی از جمله برق بعنوان زیرساخت زیرساختها همواره از اهداف دشمنان برای اخلال در امنیت کشور است از این رو پدافند غیرعامل در حفظ دستاوردهای صنعت برق نقش مهمی دارد.

برقی مقدم گفت: با نگاهی به جایگاه برق به عنوان صنعت زیربنایی در توسعه كشور، لزوم صیانت از مراكز تولید، انتقال و توزیع برق از طریق شناخت تهدیدات و آسیب ها با هدف کاهش میزان آسیب پذیری در صنعت برق ضرورتی امکان ناپذیر است.

وی از بهره برداری از شبکه های قدرت بعنوان پشتوانه ملی یاد کرد و افزود: پدافند غیرعامل در برنامه ریزی و طرح و توسعه و بهره برداری از شبكه های برق باید مد نظر قرار گیرد.

مدیرعامل شركت توزیع نیروی برق تبریز با اشاره به اقدامات خصمانه دشمن و لزوم آگاه سازی در بخش تولید، انتقال و توزیع، بر بالا بردن سطح دانش به منظور مقابله با اقدام های دشمن و به كار گیری توان علمی و تعامل سازنده با استفاده از تجارب آگاهان نظامی و برق تاکید کرد.

وی با بیان اینکه برق به عنوان یكی از حیاتی ترین تاسیسات شهری باید آماده دفاع در برابر هر گونه تهدید سخت و نرم باشد، هدف از برگزاری این همایش را آمادگی برای مقابله با تهدیدهای تاسیسات توزیع برق عنوان کرد.

این همایش با برنامه ریزی شركت توانیر در هشت گروه و با مشارکت چهار شركت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی، توزیع نیروی برق آذربایجان غربی، توزیع نیروی برق اردبیل و توزیع نیروی برق تبریز در شمال غرب كشور، برگزار شد./

پایان پیام/

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;