امارات دو رآکتور هسته اي جديد مي سازد

دولت امارات اعلام کرد: علاوه بر دو رآکتور هسته اي در حال ساخت اين کشور، ابوظبي قصد دارد دو رآکتور هسته اي ديگر با فناوري هاي روز دنيا احداث کند. به گزارش ايسنا، به نقل از پايگاه اينترنتي شبکه خبري الجزيره، سازمان انرژي هسته اي امارات اعلام کرد: دولت امارات با ساخت دو رآکتور هسته اي جديد در صحراي ابوظبي موافقت کرده است و اين دو رآکتور جديد با فناوري هاي روز در زمينه اتمي، ساخته خواهند شد و ظرفيت هر يک از آنها 1400 مگاوات خواهد بود.

     سازمان انرژي هسته اي امارات در بيانيه خود آورده است: تلاش هاي 18 ماهه اين سازمان به ثمر نشسته و بالاخره موفق شده است تا موافقت دولت امارات براي ساخت دو رآکتور هسته اي ديگر را به دست آورد و به زودي کار ساخت اين دو رآکتور نيز آغاز مي شود.

    در سال 2009 دولت امارات قراردادي با برخي شرکت هاي خارجي از جمله شرکت «کيپکو» کره جنوبي امضا کرد که براساس آن مقرر شد چهار رآکتور هسته اي در يک مجموعه نيروگاهي در صحراي ابوظبي براي اين کشور ساخته شود که پس از مدتي تنها با ساخت دو رآکتور از اين چهار رآکتور موافقت شد.

    بنابر اعلام امارات عمليات ساخت دو رآکتور اول اين مجموعه هم اکنون در حال اجرا است و اولين رآکتور اين مجموعه در سال 2017 وارد شبکه برق امارات مي شود. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;