اختصاص 1.3 میلیارد یورو از اعتبارات بانک توسعه اسلامی برای تاسیسات آبی

 

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: تاکنون حدود 700 میلیون یورو قرارداد با این بانک منعقد شده است.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز   سیدمهدی ثمره هاشمی در مراسم انعقاد قرارداد بیع متقابل استفاده از پساب شهر مهریز با بیان اینکه پیش‌بینی می شود که ظرف سه سال آینده یک میلیارد و 300 میلیون یورو از اعتبارات بانک توسعه اسلامی به توسعه تاسیسات آب و فاضلاب کشور اختصاص یابد، گفت: تاکنون با بانک توسعه اسلامی حدود 700 میلیون یورو قرارداد منعقد شده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اعلام اینکه با مدیریت صحیح منابع آب می‌توان با اعتبارات فعلی پاسخگوی نیازهای سه برابر جمعیت فعلی کشور بود به مهر گفت: سرمایه سرگردان موجود در دست مردم باید به سمت توسعه و اشتغال زایی کشور هدایت شود که این امر نیازمند تسهیل شرایط حضور سرمایه‌گذاران و ارائه ضمانت به آنها است.

وی بر استفاده از پساب در برخی از مناطق کشور که دارای ذخایر معدنی فراوانی هستند، تاکید و تصریح کرد: با منابع دولتی تکمیل پروژه‌های تاسیسات آب و فاضلاب زمانبر خواهد بود و برخی پروژه های آب و فاضلاب حدود 25 سال است که آغاز شده و کمبود منابع مالی مانع تکمیل آنها شده است و استفاده از منابع بخش خصوصی از راهکارهایی است که می تواند مشکلات این بخش را رفع کند.

عصر روز گذشته قرارداد سرمایه گذاری، بهره برداری و انتقال تاسیسات آب فاضلاب شهر مهریز در ازای تخصیص پساب فاضلاب تصفیه شده در قالب قرارداد بیع متقابل منعقد شد. بر اساس این قرارداد که به امضای مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد و سرمایه گذار مجتمع فولاد و نورد محسن مهریز رسید، 6 هزار و 500 متر مکعب پساب برای 35 سال در اختیار شرکت فولاد و نورد مهریز قرار می گیرد.

این نوع از قرارداد هیچ هزینه ای برای دولت ندارد و در ازای حق معنوی بهره برداری، پساب در اختیار سرمایه گذار قرار می گیرد و تاکنون قرارداد بیع متقابل استفاده از پساب برای شهرهای اردکان، کاشمر و مهریز به امضا رسیده است.

پایان پیام/.

 

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;