اجباری شدن استانداردهای فرآیندهای انرژی بر

به گزارش تاسیسات نیوز، محمود فرمانی ، مدیرکل استاندارد استان گلستان گفت: به منظور اجرای سیاست های کلی اصلاح الگوی مصرف ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سال 1389 و صرفه جویی در مصرف انرژی با اعمال مجموعه ای متعادل از اقدامات قیمتی و غیر قیمتی به منظور کاهش شاخص انرژی کشور به میزان دست کم دوسوم میزان کنونی تا پایان برنامه پنجم و یک دوم میزان کافی تا پایان برنامه دوم بوده است.





محمود فرمانی در جمع اعضای کارگروه تخصصی استانداردسازی و ارتقای کیفیت کالا و خدمات افزود:برای رسیدن به این چشم انداز، فرآیندهای انرژی بر توسط سازمان ملی استاندارد ایران شناسایی، معیارهای مصرف آن ها تعیین و 38 استاندارد ملی در این حوزه تدوین شد که با توجه به هدر رفت بخش اعظمی از میزان انرژی در واحدها و صنایع پرمصرف، استانداردهای معیار مصرف انرژی مذکور، به تدریج 31 استاندارد این حوزه اجباری اعلام شد و این روند برای گسترده شدن شمول استانداردهای اجباری برای صنایع انرژی بر ادامه دارد.

 

 

 

 

دبیر شورای استاندارد گلستان همچنین از اعمال جرایم توسط وزارت خانه های نفت و نیرو بر اساس گزارشات تهیه شده توسط سازمان ملی استاندارد ایران برای واحدهای تولیدی خبر داد و گفت: طبق ماده 26 قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی، میزان جریمه واحدهای تولیدی و صنایع انرژی بر در صورت مصرف انرژی بیش از حد استاندارد به این شکل محاسبه می شود: الف- مازاد مصرف تا 15% بالاتر از معیار مصوب : 10% تعرفه متعارف همان واحد. ب- مازاد مصرف از 15% تا 30% بالاتر از معیار مصوب : 30% تعرفه متعارف همان واحد. ج- مازاد مصرف از 30% تا 45% بالاتر از معیار مصوب : 50% تعرفه متعارف همان واحد. د- مازاد مصرف بیش از 45% بالاتر از معیار مصوب : 100% تعرفه متعارف همان واحد فرمانی در پایان یادآور شد: در صورت استنکاف یک واحد تولیدی از همکاری با بازرسان استاندارد، آن واحد مشمول جریمه بند (د) خواهد شد.



منبع: سازمان بهره وری انرژی







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;