آيفون‌هايي كه از لحظه ورود شما، 550 فيلم و عكس ثبت مي‌كنند

در گذشته شرایط زندگی بسیار دشوارتر از امروز بود و تکنولوژی آن قدر پیشرفت نکرده بود که با ارائه امکانات مشکلات را آسان‌تر كند. حتما شما هم تجربه این را داشته‌اید که در هوای سرد زمستان با صدای شنیدن زنگ از پای تماشای برنامه تلویزیونی مورد علاقه‌تان بلند شوید و بدون اینکه بتوانید پیش‌بینی کنید چه کسی پشت در خانه است از حیاط یخ زده خانه بگذرید و در را باز کنید.

اگر از مادرهایمان بپرسیم بیشتر با این شرایط آشنایی دارند، که روزی چندین بار با شیطنت‌هاي پسربچه‌هایی که در راه برگشت از مدرسه زنگ خانه‌ها را به صدا در مي‌آوردند و فرار مي‌کردند بارها و بارها در منزل را باز مي‌کردند تا ببینند چه کسی پشت در است.البته به مرور زمان از این مشکلات کاسته شد، هنگامی که برای اولین بار آیفون‌هاي درباز کن معمولی به بازار آمد. این دربازکن‌ها دکمه‌ای داشتند و زنجیری هم به زبانه در وصل مي‌شد که با فشردن دکمه زنجیر زبانه را مي‌کشید و در باز مي‌شد.

اما به‌تدریج آیفون‌ها پیشرفت کردند و نمونه‌هاي جدیدتر با امکانات بیشتر به بازار عرضه شد، بنابراین آیفون تصویری به بازار عرضه شد و برخلاف آنچه مردم فکر مي‌کردند، امکانات بسیار زیادی نسبت به آیفون دارد که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

 

 

 

انواع آیفون تصویری

اولین آیفون‌هاي تصویری به صورت سیاه و سفید و با مانیتور‌هاي کوچک تولید شدند، تصاویر آنها از کیفیت نسبی برخورد است، اما هنوز هم از میان انواع آیفون تصویری بین مشتریان پر طرفدارند، چرا که هم قیمت مناسبی دارند و هم کارآیی لازم برای مشتری را دارا هستند.نوع دیگر آیفون، آیفون‌هاي تصویری رنگی است. در آیفون تصویری رنگی صفحه نمایش برخلاف آیفون‌هاي سیاه و سفید با لامپ تصویر کار نمي‌کند و ال سی دی هستند که خود این آیفون‌ها در سه مدل بی‌سیم، مانیتوری و ساده (با گوشی) در بازار موجودند.

امکانات و اجزا

آیفون‌ها از یک پانل زنگ، دستگاه آیفون، منبع تغذیه، سوئیچر و سیم‌ها تشکیل مي‌شوند. دستگاه آیفون به سلیقه شما مي‌تواند رنگی یا سیاه و سفید باشد، پانل‌هاي زنگ از تک‌واحدی تا چند واحدی در برند‌هاي مختلف خارجی و ایرانی موجودند و با توجه به تعداد زنگ‌هایشان استانداردهای نصبشان متفاوت است. منبع تغذیه (ترانس) وظیفه برق‌رسانی به سیستم را دارد و سوئیچر هم برای تفکیک‌سازی زنگ‌ها از هم به کار مي‌رود و اینکه دربازکن‌هاي امروزی دیگر به وسیله زنجیر باز نمي‌شوند، بلکه به وسیله آهن ربایی زبانه به داخل کشیده مي‌شود. شاید باورتان نشود، اما اگر شما یک آیفون تصویری مدرن در منزل داشته باشید، مي‌توانید از آن استفاده‌هاي بی‌شماری بکنید و در حد یک سیستم امنیتی مي‌تواند کاربرد داشته باشد. در این مدل‌هاي جدید آیفون شما قابلیت عکسبرداری و فیلمبرداری دارید، عجیب است و جالب! شما مي‌توانید 225 قطعه عکس از مهمان‌هاي دوست داشتنی‌تان بگیرید و همین طور 225 قطعه فیلم 5 ثانیه‌ای از ورودهای خاطره‌انگیز اعضای خانواده‌تان را ذخیره کنید یا حتی اگر از آن دست آدم‌هایی هستید که کارآگاه بازی در مي‌آورید از موارد مشکوک محله فیلم و عکس بگیرید. این فیلم و عکس‌ها قابل ذخیره روی کارت حافظه هستند و بسیاری از آیفون‌ها خودشان کارت حافظه دارند. مانیتور آیفون‌هاي مدرن در اندازه‌هاي متفاوت و با کیفیت‌هاي گوناگون موجودند و در عین حال این قابیلت وجود دارد که شما میزان نور و کنتراست تصویر را تنظیم کنید، همچنین شما مي‌توانید صدای زنگ، زاویه دوربین و… را هم به‌راحتی تنظیم کنید. آیفون تصویری‌تان را به‌راحتی تبدیل به یک سیستم حفاظتی کنید، شما مي‌توانید مانیتور را به طور همزمان به چند دوربین مدار بسته متصل کنید و به طور همزمان هر چهار تصویر را در مانیتور ببینید. امکان دیگری که مانیتورهای تصویری به شما مي‌دهند، قابلیت اتصال به تلفن است که در این مورد هم مي‌توانید باز هم به طور همزمان به 4 دستگاه تلفن متصل شان کنید، همچنین مي‌توانید برای ضبط فیلم و عکس آیفونتان را به یک دستگاه DVR متصل کنید. در مدل بی‌سیم آیفون تصویری شما مي‌توانید تا 150 متر تصویر دو طرفه داشته باشید و این آیفون‌ها قابلیت بازیابی و ذخیره 500 تصویر از مراجعان را دارند و باتری آنها قابل شارژ است. در مدل‌هاي جدید آیفون شما مي‌توانید سیستم پیج یا ارتباط داخلی را با همسایگانتان برقرار کنید و در صورت نیاز به ارتباط دیگر نیازی از تلفن استفاده کنید با فشردن یک دکمه به‌راحتی شخص مورد نظر را پیج مي‌کنید. از دیگر امکاناتی که آیفون‌هاي تصویری مدرن دارند مي‌توان به سیستم عیب‌یابی هوشمند اشاره کرد که به در صورت یافتن عیبی هشدار‌ها و اخطارهایی بر روی مانیتور شما پدیدار مي‌شود.

 

 

ایرانی و خارجی

از میان آیفون‌هاي موجود در بازار ایران محصولات کره از کیفیت خوبی برخوردار است و سال‌هاي سال است که در بازار ایران طرفدار دارد و این محصولات از دو برند معروف کوماکس و سامسونگ به بازار عرضه مي‌شود، اما محصولات ایرانی مرغوبی هم در بازار موجودند که با سابقه‌ای درخشان سال‌هاست فعالیت مي‌کنند، آیفون‌هاي سیماران، تابا و تابان نام‌های آشنایی هستند و کیفیت خوبی هم دارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;