آرای خاکستری

 روح الله واصف/ سردبیر و مدیر مسئول پایگاه خبری تاسیسات نیوز: به نام خدا، همکاران گرامی سلام و خداقوت؛ در انتخابات هیات رییسه گروه تخصصی تاسیسات مکانیکی استان تهران، تعداد بسیار زیادی از اعضاء در انتخابات شرکت نمی کنند و رای نمی دهند. این عدد که چیزی در حدود پنج ششم کل اعضای صاحب رای است، به راحتی می تواند نتیجه انتخابات را تغییر دهند و نفرات مطلوب خود را از صندوق ها به اتاق هیات رییسه سازمان بفرستند. چرا این تعداد در انتخابات شرکت نمی کنند؟ شاید نخستین پاسخ نبود تعدادی از آنها در ایران باشد. بسیاری از مهندسان مهاجرت کرده به کشورهای دیگر، هنوز حق عضویت پرداخت می کنند و پروانه خود را تمدید می کنند؛ اما در هنگام انتخابات نمی توانند رای دهند و بدیهی است که ظرفیت رای دهی آنها خالی می ماند.
به جر دسته اول تعدادی هم هستند که در زمان رای گیری در تهران نیستند. اگر انتخابات به صورت مجازی باشد این گروه را خواهیم داشت وگرنه ظرفیت خالی آنها نیز وجود دارد.
به جز دو دسته ذکر شده، سومین گروه مهم که تعداد بسیار زیادی دارند؛ افرادی هستند که اعتقادی به رای و رای گیری و صندوق رای ندارند. آنها یا اعتقاد دارند که نتیجه انتخابات پیش از این معلوم شده است، یا هرکس که از صندوق رای بیرون بیاید همین راه را خواهد رفت و یا این که هر راهی را که برویم و هر اتفاقی که بیفتد فرقی نمی کند و درآمد من همین قدر بس است.آیا به واقع مهم نیست که چه کسانی بر مسند مدیریت تکیه می زنند؟
یکی از افرادی که در این مسند است، نمایندگی هیات رییسه را در شورای حل اختلاف کارفرما و مهندس ناظر دارد. اگر این شخص دانش ناکافی داشته باشد و یا دارای تعهدات اخلاقی خوبی نباشد و یا چندان علاقمند به این کار نباشد، مشخص است که چه عواقب تلخی برای کل اعضا خواهد داشت. خوشبختانه در حال حاضر آقای مهندس جلوه گران عزیز در این سمت مشغول است و به خوبی امور را اداره نموده است ولی شخص بعدی را ما انتخاب خواهیم کرد!
نماینده گروه تخصصی در کمیته گاز و کمیته ماده ۳۳ نیز از همین هیات مدیره است. آیا حق نظارت ها واقعی و مناسب است؟ آیا در تعیین این اعداد و پس از اعلام آنها، هیچ گاه ریاست محترم گروه تخصصی نامه سرگشاده، بیانیه تند و یا حتی آرام و تظلم خواهی خاصی نموده است یا همه انگشت اتهام را به سوی وزارت خانه نشانه رفته اند؟
برای آتش نشانی و نظارت بر سیستم های اطفاءحریق چه کرده ایم؟ نظارت بر آسانسور چه شد؟ مبحث بیست و دوم مقررات ملی ساختمان به کجا انجامید؟
تقسیم کارها و پروژه ها چه سرانجامی یافت؟ چقدر منصفانه بوده است؟ چه کسی برای بررسی آن مامور شد؟ چه کسانی تخلف کرده اند؟ چه قدر تخلف شده است؟
می بینید که این ها تنها تعدادی از وظایف خرد این هیات مدیره است و به این سیاهه می توان موارد مهم تر و درشت تری را افزود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;