آینده روشن در انتظار صنعت ساختمان

سال‌جاری میلادی وضعیت شرکت‌های بزرگ و کوچک در ایالات‌متحده و اروپا دچار دگرگونی‌هایی شده است.
به این معنا که تغییرات بزرگ در تعاملات تجاری، سیاست‌های حمایت‌گرایانه دولت آمریکا و ریسک‌هایی که اقتصاد آمریکا و منطقه یورو را تهدید می‌کنند، در کنار تغییرات در قیمت مواد خام عواملی بوده‌اند که بر سود‌دهی و فعالیت‌ شرکت‌های دو سوی اقیانوس اطلس تاثیر گذاشته‌اند و با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود نرخ رشد اقتصادی جهان در فصل‌های آینده کاهش یابد، این تغییرات ادامه پیدا می‌کنند.
در سال‌های اخیر به دلیل تداوم رونق اقتصاد جهان و فقدان ریسک‌هایی که اکنون وجود دارد، مسیر حرکت شرکت‌های مختلف تقریبا مشخص بود. اما انتظار می‌رود این وضعیت سال آینده تغییر کند و بدون تردید میزان سوددهی و قیمت سهام شرکت‌ها نیز دستخوش تغییر خواهد شد.
اما با در نظر گرفتن برخی معیارها، کارشناسان پیشبینی‌هایی درباره صنایع پر رونق سال آینده مطرح کرده‌اند. معیارهای یاد شده به این صنایع و شرکت‌های فعال در آنها کمک می‌کند بهتر با ریسک‌ها مواجه شده و دوران پرتنش آینده را پشت سر گذارند. یکی از این صنایع، بی‌شک صنعت ساختمان است.
خدمات تعمیر و نگهداری ساختمان‌ها طی سال‌های اخیر رشد قابل ملاحظه‌ای داشته و پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده این وضعیت ادامه پیدا کند. البته دیگر صنایع مرتبط با ساخت و ساز نیز وضعیت مناسبی خواهند داشت.
واقعیت این است که دولت‌ها در کشورهای توسعه یافته و اقتصادهای نوظهور بودجه‌هایی قابل ملاحظه برای توسعه زیرساخت‌ها اختصاص می‌دهند و بخش‌های ساخت و ساز و شرکت‌های فعال در این حوزه، آینده پررونقی پیش رو دارند. سوددهی این بخش بالای ۱۰‌درصد پیش‌بینی شده است.
بخش تولید تجهیزات ساختمانی سال گذشته رشد ۱۶ درصدی در فروش داشت و انتظار می‌رود شرکت‌های فعال در این بخش سال آینده نیز وضعیتی مناسب داشته باشند. در واقع تولید‌کنندگان تجهیزات برقی ساختمان و تمامی تجهیزات دیگر از جمله آسانسور که در ساخت ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، سال آینده نیز وضعیت مناسبی دارند.
بخش بعدی بخش ساخت و ساز ساختمان‌های غیر مسکونی است. مدارس، کلیساها، بیمارستان‌ها و هتل‌ها از سوی شرکت‌های فعال در این صنعت ساخته می‌شوند و طی سال‌های اخیر این بخش سوددهی بالا برای شرکت‌های یادشده داشته است و این شرایط ادامه پیدا می‌کند.
شرکت‌های مهندسی شهری جزء شرکت‌های سودده ۱۰ سال آینده هستند. احداث بزرگراه ها، پل‌های بزرگ و تاسیسات زیرساختی بر عهده این شرکت هاست و آنها افقی روشن پیش رو دارند.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;