یار شیرازی!

روح اله واصف

 

به گزارش تاسیسات نیوز، یادداشتی که مطالعه میکنید سرمقاله هفته نامه تاسیسات نیوز شماره 138 میباشد.

 

همکاران عزیز سلام و خداقوت

 

سرانجام مدیر سازمان نظام‌مهندسی انتخاب شد و این ماراتن طولانی به پایان رسید. دکتر ترکان ریاست را به یار شیرازی سازمان داد و این بار رییس جدید، آقای مهندس رجبی، از شیراز آمد. از مدت‌ها قبل این نگرانی که ریاست بزرگ‌ترین مرجع دخیل در ساخت و ساز کشور را کسی به عهده بگیرد که از عهده آن برآید وجود داشت که نگرانی بسیار به‌جایی نیز هست.





این‌که برگزیدگان سازمان در چندین مرحله با رأی‌گیری‌های متعدد و دنباله‌دار به سه گزینه نهایی رسیده‌اند و از میان آن‌ها وزیر و ریاست جمهوری محترم این گزینه را برگزیده‌اند ما را به این نتیجه می‌رساند که گزینه اصلح انتخاب‌شده است؛ اما نکته مهم اینجاست که آقای مهندس رجبی نماینده مجلس شورای اسلامی نیز هستند و نگرانی از این است که چقدر زمان برای انجام وظایف نمایندگی مردم و نمایندگی مهندسان دارند؟ حتماً ایشان می‌دانند که سازمان نظام‌مهندسی در حال جنگی تمام‌عیار برای بازپس‌گیری نقش فراموش‌شده خود در ساخت و ساز کشور است و سال‌ها برنامه‌ریزی، یارگیری و توانمندسازی این سازمان را برای یک خیز بلند آماده کرده است.

 

 

 

 

البته نمی‌توان نقش مهم آقای مهندس رجبی در مجلس شورای اسلامی را نادیده گرفت. نگاه کلان نگر حاصل از این مسئولیت و لابی‌های قابل دستیابی در روند قانون‌گذاری و به‌ویژه امکان ارتباطات وسیع‌تر همه و همه آن چیزی است که به آن نیاز داریم.

 

 

 

حال به سیاستمداری قهار نیاز است تا چنان کند که باید. البته مدیر جدید باید بداند که سازمان را سیاستمدارانه باید از سیاست دور نگاه داشت و نقشی فراجناحی به آن داد. ایشان با توجه به تجربیات مفصل و دید وسیعی که حتماً دارند باید نقش مدیریت کلان را برعهده گیرند و در کنار خود به مدیرانی در رده‌های پایین‌تر نیاز دارند تا کارها را چنانی که باید سروسامان دهند. مدیرانی که خود مدیران سازمان‌های دیگری نباشند.

 

 

 

نقش مهندس ترکان در هویت بخشی به سازمان را نمی‌توان نادیده گرفت. شخصیت خاص ایشان و توان بازی‌های رسانه‌ای همه آن چیزی بود که به آن شدیداً نیاز داشتیم. حال این روند باید ادامه یابد و سهم سازمان نظام‌مهندسی ساختمان کشور از این بازار بزرگ پررنگ شود. حال که بازار مسکن در حال بیداری از خواب‌سنگین چندساله است و بازارهای منطقه به قدرت مهندسان ایرانی اعتراف می‌کنند وقت آن است که آن شود که باید.





تعداد فراوان اعضا، تجربیات آن‌ها، تجربیات خود سازمان که عمدتاً با حدس و خطا به‌دست‌آمده است و قوانینی که به آرامی تکمیل می‌شوند پشتوانه‌ای عالی برای رییس جدید است. ای کاش این فرصت محدود سه‌ساله را ارج بنهیم. فرصتی که چون ابر می‌گذرد!


تا بعد!

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;