نظام مهندسی تهران میزبان شد

به گزارش تاسیسات نیوز، خط مشی 17گانه سازمان نظام مهندسی ساختمان در هفدهمین اجلاس هیات عمومی سازمان در تیرماه 1393 تعيين و در راستای تحقق اهداف خط‌ مشی، پیگیری هر یک از بندهای خط‌مشی به یک استان معین سپرده شد.





در شهریور ماه آن سال، برای اجرایی سازی بند 15 خط‌مشی مصوب با عنوان «تلاش در جهت کاهش حوادث ساختمانی»، مدیریت دبیرخانه کمیته اجرایی کاهش حوادث ساختمانی، از جانب شورای مرکزی به سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران واگذار شد و استان‌های البرز، ایلام، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، زنجان، سمنان، گلستان و لرستان بعنوان استان‌های همکار دبیرخانه انتخاب گردیدند.





از جمله اقدامات مهم و شاخص انجام شده در دبیرخانه کمیته اجرایی کاهش حوادث ساختمانی، می‌توان به انجام پروژه مطالعاتی آسیب شناسی و عارضه‌یابی دلایل عدم اجرای ضوابط و مقررات ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی، تهیه برنامه جامع ارتقای ایمنی و پیگیری و امضای تفاهم‌نامه همکاری با معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فراهم نمودن بسترهای اولیه برای اجرای مفاد تفاهم‌نامه اشاره نمود.





بر اساس برنامه‌ریزی‌های بعمل آمده، سال 1395، سال اجرایی شدن مفاد تفاهم‌نامه و عملیاتی کردن برنامه‌ها به شمار می‌رود. در همين راستا سومين نشست کميته اجرايي کاهش حوادث ساختمانی روز يکشنبه سی‌ام خردادماه سال جاری به ميزبانی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران برگزار می‌گردد.






از اهم موضوعات مورد بحث در اين نشست که با حضور نمایندگان 10 استان عضو دبیرخانه و نمایندگان برخی از دستگاه‌های ذی‌ربط برگزار می‌گردد می‌توان به بحث و تبادل نظر درباره تصویب برنامه‌های دبیرخانه از جمله برگزاری دوره‌های آموزشی فراگیر ایمنی برای مهندسان ناظر و سازندگان ساختمان و مسکن، افزایش نظارت بر نحوه اجرای مقررات ایمنی در کارگاه‌ها، بکارگماری مسوولین ایمنی در کارگاه‌ها،گسترش دامنه استفاده از تجهیزات حفاظت فردی بویژه داربست‌های نوین نما، ایمن‌سازی تاورکرین‌ها و تقویت انجمن‌های صنفی و الزام شاغلین کارگاه‌های ساختمانی به طی کردن دوره‌های ایمنی و تعامل با وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و کشور برای تکمیل اقدامات برنامه ارتقای ایمنی و … اشاره کرد.





شايان ذکر است مصوبات نشست به نوزدهمین اجلاس هیات عمومی که از 26 تا 28 تیرماه سال جاری در جزیره کیش برگزار می‌گردد، ارائه خواهد شد.

 

 

 

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;