تفاهم‌نامه همکاری فی مابین نظام مهندسی و اتحادیه صنفی استادکاران

در راستای اجرایی شدن ماده ۴ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، تفاهم‌نامه‌ای مشترک میان سازمان نظام مهندسی ساختمان و اتحادیه صنفی استادکاران و کارگران ساختمانی منعقد شد.
به گزارش تاسیسات نیوز، در متن این تفاهم‌نامه به توسعه همکاری‌های مشترک در راستای ماده ۴ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و ماده ۱۸ قانون بهبود مستمر محیط کسب‌و‌کار در جهت ارتقاء کیفیت ساخت‌و‌ساز و ارتقای کیفیت خدمات اشاره شده و بر همکاری دوجانبه در جهت گسترش بستر فراگیر در به کارگیری استادکاران و کارگران ساختمانی دارای پروانه مهارت فنی و گواهی شغلی دارای کد آیسیک، کد خدمت و کدینگ بین‌الملل تاکید شده است.
جمشید دیوسالار مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های صنفی، استادکاران و کارگران ساختمانی و فصلی با تأکید بر ساماندهی فعالیت‌های فنی‌و‌حرفه‌ای در صنعت ساختمان، افزود: هدف از این تفاهم‌نامه، عملیاتی شدن طرح نظم‌بخشی فعالان رشته‌های مختلف صنعت ساختمان است و با قانون شدن سند فنی-ملکی ساختمان، ثبت استادکاران و درجه مهارت آن‌ها در این سند از الزامات قانونی مسئولیت‌های حرفه‌ای شناسنامه فنی-ملکی ساختمان به شمار می‌آید.
وی این موضوع را در بخش مسئولیت مهندسان ناظر پر اهمیت توصیف کرد و توزیع مسئولیت‌های فنی و تخصصی ساختمان میان مهندسان مجری و ناظر و همچنین سازندگان و استادکاران ماهر را یک ضرورت قانونی دانست.
وی با اشاره به اجرای آزمایشی بندهای اجرایی این تفاهم‌نامه در سازمان استان بوشهر، تهیه نظام‌نامه‌های مشترک در راستای بهبود کیفیت ساخت‌وساز و همچنین ارتقاء مهارت‌های و دانش استادکاران را ضروری توصیف کرد.
بر اساس این تفاهم‌نامه در یک زمان‌بندی مشخص بستر صدور گواهینامه‌های صلاحیت مهارتی برای فعالین صنفی استادکاران و کارگران ساختمانی به‌صورت نظامند و ساماندهی شده اجرا و صدور «پروانه مهارت فنی» الکترونیک و استعلام آن بر بستر سامانه‌ها برخط فراهم خواهد شد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;