تشکیل کمیته های تخصصی نظام مهندسی ساختمان لرستان

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان از برنامه های هیئت مدیره جدید سازمان برای رشد و اعتلای جایگاه نظام مهندسی استان لرستان خبر داد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، علی حیدر عبدی پور در رابطه با روند تاسیس سازمان نظام مهندس لرستان اظهار داشت: با توجه به تصویب قانون نظام مهندسی ساختمان در سال 1375 در مجلس شورای اسلامی سازمان نظام مهندسی ساختمان استانها به منظور تحقق اهداف این قانون شکل گرفت و در این راستا سازمان نظام مهندسی استان لرستان نیز با همت همکاران پیشکسوت و با حداقل امکانات شروع به فعالیت کرد.

وی با بیان اینکه بعد از گذشت حدود 16 سال امروز نظام مهندسی لرستان در جایگاه بزرگتر و مهم تر از گذشته خود در حال فعالیت و انجام وظیفه است، عنوان کرد: هیئت مدیره ششم نظام مهندسی لرستان پس از اعتماد همکاران و کسب مجوز از رئیس سازمان نظام مهندسی کشور عملا از تاریخ یکم آذرماه سالجاری فعالیت خود را آغاز کرد.

پیگیری برنامه های نظام مهندسی در سه بخش

مهندس عبدی پور در گفتگو با مهر عنوان کرد: این دوره از هیئت مدیره سازمان امروز با عمری در حدود 110 روز دارای کارنامه ای از عملکرد و برنامه های خود در این مدت کوتاه است.

وی با بیان اینکه برنامه های هیئت مدیره در سه بخش کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت پیگیری می شود، یادآور شد: یکی از مهم ترین برنامه های هیئت مدیره در سالجاری سامان دهی روند توزیع کار و صراحت در امور مرتبط با اعضای سازمان و مردم است.

 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان همچنین شناسایی، شکل گیری و صدور مجوز دفاتر مهندسی، مجریان ذی صلاح، امور آموزشی و پژوهشی، اعمال کنترل و نظارت توسط کیمته ها، ساماندهی سیستم اداری و خدمات رسانی، کمک به فعالیت اعضای شورای انتظامی در پاسخگویی به نیاز مردم، دفاع از حقوق اعضای سازمان نظام مهندسی و … را از برنامه های این سازمان برشمرد.

تشکیل شورای مشورتی بانوان مهندس

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی فعالیتهای صورت گرفته در مدت کوتاه فعالیت هیئت مدیره جدید اشاره کرد و تشکیل شورای مشورتی بانوان مهندس به عنوان یکی از استانهای نخست کشور را از جمله این موارد برشمرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان با بیان اینکه اعضای زن سازمان دارای مطالباتی از سازمان نظام مهندسی هستند گفت: با توجه به اینکه آمار همکاران زن مهندس در سازمان نظام مهندسی استان در دو بخش با پروانه اشتغال و بدون پروانه اشتغال به حدود 800 نفر می رسد، در اولین فرصت انتخابات شورای مشورتی بانوان در سازمان نظام مهندسی استان برگزار شد.

عبدی پور ادامه داد: در حال حاضر نیز شورای مشورتی بانوان مهندس عضو سازمان با تشکیل چند جلسه به عنوان یکی از پرکارترین کمیته های همکار هیئت مدیره در حال بررسی نقاط قوت و توانمندی های اعضای زن سازمان نظام مهندسی در بخشهای مختلف است.

وی تصریح کرد: ایجاد این شورای مشورتی یکی از مطالبات بانوان مهندس بود که در هیئت مدیره جدید به این مطالبه جامه عمل پوشانده شد و امیدواریم در ادامه مسیر بتوانیم از ظرفیت این شورای مشورتی در کمیته های مختلف و همچنین پیگیری مطالبات بانوان مهندس در هیئت مدیره سازمان استفاده کنیم.

 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان با بیان اینکه در بسیاری از موارد بانوان مهندس همکار تاکنون توانمندیهای قابل قبولی از خود نشان داده اند، عنوان کرد: به طور قطع با یک برنامه ریزی دقیق ارتقا جایگاه زنان مهندس را در سازمان نظام مهندسی استان در آینده ای نزدیک شاهد خواهیم بود.

تشکیل کمیته های تخصصی سازمان

عبدی پور در ادامه سخنان خود به فعالیتهای کمیته ها و کمیسیونهای تخصصی سازمان نظام مهندسی استان لرستان اشاره کرد و بیان داشت: بر اساس آئین نامه قانون نظام مهندسی ساختمان هیئت مدیره موظف به تشکیل کمیسیونهای تخصصی پس از انتخابات و شروع به کار هیئت مدیره است.

وی ادامه داد: در این راستا با اطلاع رسانی قبلی و پس از اخذ درخواست کتبی همکاران متقاضی شرکت در کمیته ها و کمیسیونهای تخصصی در مدت زمان کوتاه سپری شده انتخابات کمیته های تخصصی عمران، ژئوتکنیک، معماری، برق، مکانیک، شهرسازی و نقشه برداری انجام شد.

وی با بیان اینکه انتخابات کمیته تخصصی عمران و ژئوتکنیک در حاشیه مجمع عمومی سالیانه برگزار شد، یادآور شد: معتقدیم که حاصل فعالیت و خروجی فکر و اندیشه کمیته های تخصصی چراغ راه هیئت مدیره در عمل به قانون و آئین نامه سازمان نظام مهندسی خواهد بود.

برنامه ریزی برای رشد و اعتلای جایگاه نظام مهندسی استان

عبدی پور همچنین از برنامه های هیئت مدیره جدید سازمان برای رشد و اعتلای جایگاه نظام مهندسی استان لرستان خبر داد و بیان داشت: در این راستا تا کنون سعی در داشتن یک محیط همکاری و همفکری مطلوب در راستای سلامت و صراحت در انجام تعهدات هیئت مدیره در قبال سازمان، همکاران و مردم بوده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به ارتقا تعامل و رابطه این سازمان با دستگاههای مرتبط اشاره کرد و گفت: اعتقاد هیئت مدیره جدید بر این است که با هماهنگی، همراهی و مشارکت هر چه بیشتر با دستگاههای مرتبط در اداره امور سازمان و انجام صحیح خدمات مهندسی گام های موثر برداشت.

عبدی پور یادآور شد: در این رابطه با شرکت در جلسات متعدد استان در امور مرتبط با ساخت و ساز، امور شهری و … به دنبال حرکت به سمت تعامل بیشتر و گسترده تر با دستگاههای مرتبط و در نتیجه مشارکت جدی تر در تصمیم گیری ها در این حوزه هستیم.

وی همچنین تشکیل کارگروههای مشترک با حضور نمایندگان سازمانها، اخذ نظارت و مشاوره مدیریت فنی استان برای بهبود ارائه خدمات مهندسی را از جمله راهکارهای در دستور کار برای توسعه روابط این سازمان با دستگاههای مرتبط برشمرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان با بیان اینکه یکی از اولویتهای هیئت مدیره جدید سازمان تعامل در ابعاد مختلف است، ابراز امیدواری کرد که این تعامل منجر به ارتقا کیفیت خدمات ارائه شده به مردم شود.

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;