با این ۵ روش خانگی گرفتگی فاضلاب را باز کنید

در این مطلب قصد داریم تا پنج روش خانگی باز کردن لوله فاضلاب را به شما آموزش دهیم تا هنگام بروز گرفتگی لوله از آنها استفاده کنید.
به گزارش تاسیسات نیوز، مسدود شدن راه آب فاضلاب یکی از مشکلات روزمره مردم است و امکان دارد هر لحظه اتفاق بیفتد در ادامه قوی ترین و کاربردی‌ترین روش های لوله بازکنی خانگی را به شما آموزش می‌دهیم تا از شر گرفتگی لوله خلاص شوید و بیهوده به لوله بازکن ها و شرکت های خدماتی هزینه زیادی پرداخت نکنید و با این ۵ روش خانگی گرفتگی فاضلاب را باز کنید!
۱ ) لوله بازکنی با ترکیب جوش شیرین و سرکه
استقاده از جوش شیرین و سرکه یک روش آسان و کم هزینه برای باز کردن لوله است، این محلول را می‌توانید برای رفع گرفتگی همه لوله های فاضلاب استفاده کنید. این روش خانگی مناسب گرفتگی های سطحی است و به هیچ برای رسوب گرفتگی و سیمان کارساز نیست.
طرز استفاده جوش شیرین و سرکه:
نیم فنجان سرکه و نیم فنجان دیگر جوش شیرین را با هم مخلوط کنید و داخل لوله بریزید، این دو محلول واکنش عجیبی دارد و استفاده از ماسک الزامی است چون برای انسان مضر است. بعد از ریختن آن در لوله حتما یک کتری آب داغ نیز به درون لوله بریزید تا فاضلاب پاکسازی شوید.
۲ ) باز کردن لوله با فنر دستی
از نمونه های رایج روش های لوله بازکنی، به کار بردن فنر است. فنر دستی را میتوان از فروشگاه های نزدیک منزل خود به راحتی خریداری کرد. با توجه به متراژ فاضلاب خود طول مورد نیاز را تهیه کنید. در ادامه نحوه استفاده از فنر را به شما آموزش می‌دهیم.
ابتدا سرفنر را کمی خم یا کج کرده و به درون لوله بیندازید بعد به آرامی فنر را بچرخانید تا با این کار عواملی که در داخل لوله است خرد و از بین برود و گرفتگی برطرف شود. البته مواظب باشید فنر داخل لوله گیر نکند چون در آوردن آن کار سختی است.
۳ ) رفع انسداد زهکشی با تلمبه لوله بازکن
یکی از ۵ تا از روش خانگی برای باز کردن لوله ی فاضلاب تلمبه است به وسیله این ابزار میتوانید مواد و وسایل اضافی که در درون لوله وجود دارد را با فشار این ابزار به حرکت در آورده و از لوله خارج کنید بدین صورت گرفتگی باز می‌شود.
نحوه استفاده از تلمبه لوله بازکن:
ابتدا دهانه تلمبه را در دهانه لوله بگذارید به طوری که جریان هوا به بیرون نرود بعد تلمبه را بالا و پایین کنید تا فشار هوا وارد لوله شود، بدین طریق فضولات درون لوله به حرکت در آورده و به بیرون هدایت می‌شود.
۴ ) باز کردن لوله با محلول لوله بازکن صاف
محلول های شیمیایی مانند اسید و نظایر آن در اکثر مواقع به لوله آسیب می‌رسانند اما لوله بازکن صاف به عنوان یه روش خانگی و قوی بسیار مؤثر است و در ۸۰% از مواقع می‌توانند گرفتگی های مختلف را برطرف کند.
مراحل استفاده از محلول لوله بازکن صاف:
ابتدا محلول لوله بازکن صاف را از فروشگاه های نزدیک منزل خود یا سایت های معتبر اینترنتی خریداری کنید. استفاده از این مایع به این صورت است: برای مثال محلول را شب داخل لوله بریزید تا صبح صبر کنید تا انسداد لوله از بین برود به همین راحتی.
۵ ) درخواست فنرزن از شرکت های لوله بازکنی معتبر
با این ۵ روش خانگی گرفتگی فاضلاب را باز کنید
در قبل ۴ روش رفع گرفتگی فاضلاب به کمک روش های خانگی را به شما بیان کردیم اگر به مشکل گرفتگی فاضلاب برخوردید و استفاده از این روش ها کمکی به شما نکرد آخرین راهکار این است که از شرکت های مورد اطمینان معتبر لوله بازکنی استفاده کنید. مراکز لوله بازکنی از دستگاه های ژنراتور برخوردار هستند و با فنر های فولادی اقدام به لوله بازکنی می‌کنند.
یکی از نمونه های معتبر و قابل اعتماد جهت چاه بازکنی فاضلاب شرکت لوله بازکنم است، این مجموعه تحت نظر اتحادیه یکی از قدیمی ترین مراکز تاسیساتی و خدماتی است و به صورت شبانه روزی خدمات رفع گرفتگی، در آوردن اشیا و بوی بد فاضلاب را در شهر های ایران ارائه می‌دهد.
با این ۵ روش خانگی گرفتگی فاضلاب را باز کنید که گفته شد.
نکات پیشگیرانه از گرفتگی فاضلاب چیست؟
در این گزارش سعی داریم، شما را با روش هایی آشنا کنیم که با انجام آنها از گرفتگی متعدد فاضلاب در زمان های مکرر راحت شوید و در این صورت نیازی نیست هزینه ها و مبالغ بالا برای باز کردن مشکل لوله پرداخت کنید. روش های پیشگیری از گرفتگی فاضلاب عبارت اند از:
 از کفشور استفاده کنید.
 هر یک ماه لوله را تمیز کنید.
 آب داغ با تاید داخل لوله بریزید.
 اشیا مختلف را داخل لوله نندازید.
 اجسام را از داخل لوله با گیره دربیاورید.
 هنگام مشاهده علائم گرفتگی فورا اقدام کنید.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;