اولتیماتوم شورای شهر بوشهر به نظام مهندسی درباره تصمیم بحث برانگیز/ اقدام عجیب در اراضی 130 هکتاری

رییس شورای شهر بوشهر تصریح کرد: اگر تا یکشنبه آینده سازمان نظام مهندسی ساختمان استان درباره شیوه اش مبنی بر آزمایش ژئوتکنیک به صورت پلاک به پلاک تجدیدنظر نکند، شهرداری را ملزم به پیگیری ان موضوع خواهیم کرد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز  رییس شورای شهر بوشهر تصریح کرد: اگر تا یکشنبه آینده سازمان نظام مهندسی ساختمان استان درباره شیوه آزمایش ژئوتکنیک به صورت پلاک به پلاک تجدیدنظر نکند، شهرداری را ملزم به پیگیری موضوع خواهیم کرد.

 

به گزارش «خلیج فارس»؛ به دنبال انتقادات مطرح شده پیرامون تصمیم بحث برانگیز نظام مهندسی ساختمان بوشهر درباره اجرای آزمایش ژئوتکنیک به صورت پلاک به پلاک و کاهش آن به ساختمان های 3 طبقه در این شهر، شورای شهر از مسئولان نظام مهندسی برای بررسی موضوع دعوت کرد.

 

اما با وجود هماهنگی های انجام شده، برای دومین بار مسئولان نظام مهندسی ساختمان به دلیل آنچه همزمانی جلسه ای دیگر عنوان کرده اند، به جلسه شورا نیامدند.

مسعود شکوهی در جلسه علنی شورای شهر بوشهر با بیان اینکه جلسه با نظام مهندسی با وجود هماهنگی های قبلی، با درخواست آنها لغو شد، خاطرنشان کرد: براساس توافق با سایر اعضاء، مقرر شد اگر تا یکشنبه آینده نظام مهندسی ساختمان در خصوص آزمایش ژئوتکنیک به شکل بحث برانگیز کنونی تصمیم گیری نکند، شهرداری را ملزم به پیگیری موضوع در مراجع مربوطه خواهیم کرد.

 

شکوهی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی و مشکلات اقتصادی مردم، آزمایش ژئوتکنیک در بوشهر به صورت پلاک به پلاک بین 8 تا 12 میلیون تومان و گاهی بیشتر بر گرده مردم تحمیل می کند، در حالی که نظام مهندسی بوشهر روش بکارگرفته در شهرهای دیگر به شکل پهنه بندی برای این آزمایش را استاندارد نمی داند و آن را به ساختمان های 3 طبقه کاهش داده است.

 

تناقض نظام مهندسی بوشهر درباره آزمایش ژئوتکنیک

شکوهی از تناقض نظام مهندسی ساختمان بوشهر درباره آزمایش ژئوتکنیک خبر داد.

 

رییس شورای شهر بوشهر گفت: مسئولان این سازمان در حالی آزمایش مذکور به صورت پهنه بندی را استاندارد نمی دانند و اصرار به روش پلاک به پلاک دارند که خودشان در اراضی 130 هکتاری و زمین های کنار بیمارستان جدید بوشهر که اکنون شهرک نیایش احداث شده، به روش پهنه بندی این آزمایش را انجام داده اند.

 

وی افزود: نظام مهندسی در جایی که از نظر استحکام زمین بدترین نقطه شهر محسوب می شود، در محدوده 30 هکتاری با 8 گمانه، آزمایش ژئوتکنیک را به صورت پهنه بندی انجام داده اند، اما وقتی ماجرا به شهر رسید، روش پلاک به پلاک و تحمیل آن هزینه را بر مردم دنبال کردند، درحالی که نقاط مسکونی شهر از نظر استحکام زمین قابل قیاس با اراضی کنار بیمارستان و زمین های ژله ای مانند آنجا نیست.

 

این هزینه نباید بر دوش مردم باشد

رییس شورای شهر بوشهر تصریح کرد: نباید هزینه آزمایش ژئوتکنیک بر دوش شهروندان باشد و باید این هزینه از محل اعتبارات دولت، شهرداری و نظام مهندسی تامین می شد تا شاهد اعتراضات مردم نباشیم.

 

وی با بیان اینکه نظام مهندسی ساختمان و خصوصا مهندسان متعهد با نظارت های بدون اغماض، نقش مهمی در ایمن بودن ساخت و سازها دارند، افزود: اما در خصوص آزمایش ژئوتکنیک روشی به کار گرفته شده که مشابه آن در شهرهای دیگر دنبال نمی شود و ضمنا با اقدام قبلی شان در بدترین نقطه بوشهر در تناقض است.

 

شکوهی خاطرنشان کرد: اگر تا یکشنبه آینده نظام مهندسی ساختمان درخصوص تصمیم بحث برانگیزش تصمیم گیری نکند، شهرداری را ملزم به پیگیری موضوع در مراجع مربوطه و تامین اعتبار از سوی دولت خواهیم کرد.

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;