آخرین وضعیت حجم آب در سدها

به گزارش تاسیسات نیوز، معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر در خوزستان از اواخر سال ۹۵ تاکنون میزان افزایش حجم آب سدها یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون متر مکعب بوده است.




هوشنگ حسونی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز، درباره میزان حجم آب پشت سدها خوزستان اظهار داشت: با توجه به بارندگی‌های اخیر در خوزستان از اواخر سال 95 تاکنون میزان افزایش حجم آب سدها یک میلیارد و 700 میلیون متر مکعب بوده است.




وی با اشاره به افزایش یک میلیارد و 700 میلیون متر مکعب حجم آب سدها افزود: 580 میلیون متر مکعب از این میزان در سد دز، 400 میلیون متر مکعب در سد کرخه و مابقی افزایش حجم مربوط به سدهای کارون، مارون و جراحی است.





معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه حوزه‌های مارون و زهره همچنان با کم‌آبی مواجه هستند، گفت: حجم خالی سدها بالغ بر 7 میلیارد و 200 میلیون متر مکعب است؛ 66 درصد مخازن سدها پر شده و 34 درصد از حجم مخازن خالی است.




آذر ماه سال 95 سازمان آب و برق خوزستان اعلام کرده بود با توجه به بارندگی اخیر حدود 500 میلیون مترمکعب آب در مخازن جمع شد اما همچنان با حالت نرمال فاصله داریم و همچنین معضل خشکی رودخانه زهره پس از تکمیل احداث سد رفع می‌شود که احداث سد شمشیر بر روی رودخانه زهره زمان‌بر است.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;