نرم افزار SEWER CAD

جواد كريمي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نرم‌افزار SEWERCAD ‌ 

 

SewerCAD يك نرم‌افزار قدرتمند براي طراحي و آناليز شبكه‌هاي ثقلي و يا تحت فشار بهمراه ايستگاه پمپاژ ميباشد. اين برنامه قابليت اجرا بر روي AutoCAD را داشته و تمام قابليتهاي اين برنامه را در اختيار كاربر قرار مي‌دهد. نرم‌افزار SewerCAD اجازة ساخت يك شبكه را بصورت گرافيكي به كاربر ارائه داده و مي‌توان مشخصات اجزاي شبكه همچون لوله‌ها، پمپ‌ها و ساير اجزا را بصورت اطلاعات به مدل گرافيكي اضافه نمود. همچنين يك سري مقاطع از جمله دايروي، فكي، باكس و غيره را مي‌توان بعنوان شكل مقطع مورد استفاده قرار داد.

اين مدل قابليت محاسبه جريان ثقلي را با شرايط خاص هيدروليكي همچون پرشِ هيدروليكي و پس زدگيِ جريان داراست. همچنين اين انعطاف در برنامه وجود دارد كه بتوان شبكه ثقلي را همراهِ يك شبكه تحت فشار بصورت همزمان مدل نمود.

قابليت ارائة نتايج بصورت جداول هيدروليكي و گرافهاي مربوطه جزو تواناييهاي اين نرم‌افزار مي‌باشد.

 قابليتهاي مدل

مدل SewerCAD به نحوي طراحي شده كه مي‌توان از آن در مراحل تهيه گزارش فاز شناخت (Feasibility Phase)پروژه تا انتهاي طراحي فاز 2 و نيز در مرحلة آناليز شبكه‌هاي موجود استفاده نمود. در فاز شناخت مي‌توان الگوهاي مختلفِ جمع آوري و انتقال را بررسي نمود. در فاز 2 مي‌توان نسبت به ساخت طرح نهايي در مدل با جزئيات كامل اقدام نمود.

بطور خلاصه نرم‌افزار SewerCAD را مي‌توان در موارد ذيل بكار گرفت:

  • طراحي سيستم‌هاي جمع آوري فاضلاب.
  • آناليز سناريوهاي مختلفِ طراحي براي سيستم‌هاي جمع آوري فاضلاب.
  • ورود و يا استخراج اطلاعات از AutoCAD و MicroStation و نيز توليد خروجيها به فرمت اين دو نرم‌افزار.
  • توليد گزارشات مورد نظر كارفرما.
  • توليد پلان و پروفيل شبكه.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;