بدنه پمپ های آلیاژی در پالایشگاه اصفهان طراحی و ساخت شد

 

 

 

 


رییس تعمیرات شرکت پالایش نفت اصفهان گفت : برای اولین بار در کشور، بدنه پمپ های آلیاژی خاص در پالایشگاه اصفهان طراحی و ساخته شد.

ناصر خیری اظهار داشت : پیش از این ساخت بدنه پمپ های P-640,P-157,P-156,P155 و P-103 در انحصار کشورهای محدودی بود وایران ناگزیر از خرید آنها با قیمت گزاف بود. وی با بیان این که تشدید تحریم های بین المللی، تهیه بدنه پمپ ها را بسیار سخت کرده بود، تصریح کرد : با تلاش متخصصان و کارشناسان در مدت یک سال، بدنه پمپ ها مطابق با استاندارد نفت و گاز ASTM طراحی، ساخته و پس از بررسی و آزمایش های مورد نیاز در سرویس قرار گرفت.

رییس تعمیرات شرکت پالایش نفت اصفهان گفت : پمپ P-640 با بدنه آلیاژی از فولاد ضد زنگ مارتنزیتی در واحد های عملیاتی با حرارت 400 درجه سانتی گراد و فشار 200 پوند بر اینچ مربع، فرآورده های نفتی را به گردش در می آورد. وی خاطرنشان کرد : بر روی بدنه پمپ ها، مدل سازی، ریخته گری و ماشین کاری دقیق انجام گرفته و از آنجایی که این حرکت برای اولین بار در کشور صورت می گیرد، چندین بار توسط آزمایشگاه های مکانیکی، آنالیزهای فلزی و تست های هیدرولیکی بررسی و به روش مهندسی معکوس ساخته شد.

خیری با اشاره به این که در گذشته برای وارد کردن هر کدام از این بدنه 400 میلیون تومان هزینه می شد، گفت : هزینه ساخت آنها در داخل، یک دهم هزینه مشابه خارجی است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;