ساخت خانه نانویی

 

 

 

 

پژوهشگران مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن موفق به ساخت خانه نانویی شده اند که تمامی مصالح آن داخلی است و در دومین دوره جشنواره فناوری نانو ارائه شده است.

از نمونه های فناوری نانو که در این خانه به کار رفته، می توان به بلوک های بتنی سبک شده، شیشه های دوجداره Low-E ، نانو رنگ های عایق حرارت ، نانو فیلترهای مقاوم در مقابل نفوذ باکتری ها و ویروس ها، کاشی های آنتی باکتریال و نانو پوشش های عایق در مقابل نفوذ آب اشاره کرد.

تمامی این مصالح به همت شرکت های داخلی تهیه شده است.

ساخت این خانه دو روز در بخش عملیات ساخت و 8 روز در بخش هماهنگی برای ساخت زمان برد.
با توجه به این که فناوری نانو یک رویکرد چند رشته ای است، تاثیرات آن بر تمام بخش های یک ساختمان از جمله دوام، مقاومت و زیبایی غیرقابل انکار است و این امر استفاده روزافزون از این فناوری در صنعت ساختمان را توجیه می کند.
کاربرد فناوری نانو در صنعت ساختمان در کشور در حال حاضر توانایی رقابت با کشورهای پیشرفته را ندارد، ولی با همت و پشتکار می توان ظرفیت لازم برای این رقابت را با کمک مسئولین ذیربط در کشور ایجاد کرد.

مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن در جهت پیشبرد اهداف تعیین شده، با ساخت خانه نانویی، پتانسیل به کارگیری مصالح نانویی در صنعت ساختمان را از یک سو و فعالیت هایی که تاکنون در کشور در این زمینه صورت گرفته است را از سویی دیگر به معرض نمایش گذاشته است.
با توجه به پیشرفت روزافزون فناوری نانو ، استفاده از این دانش در تمامی سطوح صنعت روز به روز بیشتر می شود، صنایعی که در سطح دنیا توجه ویژه ای به فناوری نانو دارد، صنعت ساختمان است که با بهره گیری از این فناوری، به ساخت و تولید مصالح و ساختمان های مقاوم تر و بهینه تر می پردازد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;