Geothermal energy ترجمه شد

  

کتاب Geothermal energy با عنوان انرژی زمین گرمایی منتشر شد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، کتاب Geothermal energy : an alternative resouree for the 21 st century  با عنوان کامل انرژی زمین گرمایی: منبعی تجدیدپذیر برای قرن 21، به واقع مطالب خواندنی و  پیوسته ای از جنبه های مختلف توسعه انرژی زمین گرمایی را فراهم آورده است.

فصل اول با مسایل رشد روزافزون تقاضای انرژی، ناشی از افزایش جمعیت جهانی و افزایش سرانه مصرف انرژی، سر و کار دارد. شیوه های جدید تولید الکتریسیته به طور خلاصه شرح داده شده است و نقش انرژی زمین گرمایی در برنامه بعدی مشخص شده است.

در فصل دوم ساختار زمین مورد بررسی قرار گرفته و دمای آن و جریان حرارت در آن را شامل می شود و زمینه صفحات تکتونیک را در بر می گیرد.

مفاهیم پایه ای انتقال حرارت و روابط کمی جریان حرارت برای پیکره های ساده در فصل سوم گردآوری شده اند و در فصل چهارم به طبقه بندی انواع مختلف سیستم های زمین گرمایی می پردازد.

فصل پنجم مختص به تکنیک های استخراج، مطالب مرتبط به ژئوشیمی، ژئوفیزیک و تحقیقات و نقشه برداری هوایی است.البته نحوه کاربرد تکنولوژی استخراج موجود در یک ناحیه ویژه و خاص و چگونگی بسط و توسعه اهداف استخراجی نیز در این فصل به تفصیل آمده است.

در فصل ششم نحوه دسترسی به منابع زمین گرمایی شامل حفاری، فیزیک مخازن و مهندسی و تکنولوژی تولید مورد بررسی قرارگرفته است.

بررسی موردی موشکافانه ای درباره میدان زمین گرمایی منطقه سروپتو مکزیک با ظرفیت احداث شده ی 720 مگا وات که یک از سه میدان بزرگ زمین گرمایی جهان است فصل هفتم را شامل می شود و در فصل هشتم وضعیت بهره برداری از منابع زمین گرمایی را تا حال حاضر مورد واکاوی قرار می دهد و مبحث جدید و کاملاً پیشرفته استفاده انرژی  حرارتی ذخیره شده در آب های استوایی اقیانوس ها برای تولید برق و آب شرب در فصل نهم قرار دارد و در آخر نیز فهرست بلند بالایی از منابع و مواخذ مورد استفاده فراوانی که بررسی شده اند آورده شده است.

مطالب کتاب انرژی زمین گرمایی حاصل نتایج آزمایشگاهی و میدانی نویسندگان آن یعنی ” هارش گوپتا        ( Gupta, Harsh )  و سوکانتاروی” است که ماحصل بازدید از میادین زمین گرمایی نصب شده و بحث و تبادل نظر با تعداد بسیاری از متخصصین بوده است.

انرژی زمین گرمایی با ترجمه مهندس مهدی ملک پور در 312 صفحه وزیری و شمارگان 1100 نسخه به قیمت 180 هزار ریال به کوشش انتشارات یزدا ناشر تخصصی کتب تاسیسات منتشر شده است .

پایان پیام/

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;