Bosco Verticle، بهترین در جهان

به گزارش تاسیسات نیوز، هیئت داوران انجمن جوایز ساختمان های بلندمرتبه و زیستگاه های شهری (CTBUH) در چهاردهمین سمپوزیوم سالانه بهترین ساختمان های بلندمرتبه خود که در 12 نوامبر در موسسه فناوری ایلی نویز شیکاگو برگزار شد، Bosco Verticle میلان را به عنوان «بهترین ساختمان بلندمرتبه جهان» در سال 2015 انتخاب کرد.

 

 

این انتخاب از میان 123 ساختمان از 33 کشور صورت گرفت. در جولای هیئت داوران منتخبینی از چهار منطقه آمریکا، آسیا و استرالیا، اروپا و خاورمیانه و افریقا را اعلام کردند.


Bosco-Verticle


برندگان منطقه ای عبارت بودند از: مرکز تجارت جهانی نیویورک، ایالات متحده، CapitaGreen سنگاپور، Bosco Verticle میلان ایتالیا، برج محمد بن رشید دوبی امارات متحده عربی.

 

 

در نهایت پس از بررسی اظهارات و مدارک نمایندگان هریک از این برندگان، Bosco Verticle میلان به عنوان بهترین ساختمان بلندمرتبه جهان در سال 2015 انتخاب شد.

 

 

هیئت داوران به خاطر اجرای فوق العاده و غیرعادی پوشش گیاهی در این مقیاس و ارتفاع این عنوان را به Bosco Verticle که به جنگل عمودی ترجمه می شود اعطا کرده است.



این ساختمان مصالح معمولی نما را با صفحاتی از گیاهان سبز و گلخانه ای عوض کرده است طوری که گیاهان به عنوان ادامه و گسترده پوشش خارجی برج عمل کرده و یک اقلیم کوچک مجزا ایجاد می کنند.



نمای زنده ساختمان مملو از درختان متعدد و حدود 90 گونه گیاهی رابطی فعال با محیط اطراف ایجاد کرده است. علاوه بر ایجاد یک ظاهر زیبا، نمای سبز زنده تعامل با محیط اطراف را برانگیخته و در عین حال از ان محافظت و در واقع دوام پروژه را تقویت می کند.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;