عضویت 250 هزار مهندس در سازمان نظام مهندسی استان‌ها

نایب‌رئیس نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان‌ها در مجموع 250 هزار عضو پروانه‌دار و بدون پروانه دارد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز،  محمد فرج‌زاده‌ها در سومین گردهمایی مدیران و کارشناسان روابط عمومی استان قزوین که در سالن اجتماعات سازمان نظام مهندسی قزوین برگزار شد، اظهار داشت: هر سال در راستای بیانات مقام معظم رهبری که شعار سال را مطرح می‌کنند، در سازمان نظام مهندسی کشور نیز شعار سال سازمان هر سال توسط شورای مرکزی مصوب و به استان‌ها اعلام می‌شود.

 

وی افزود: امسال هم در راستای بیانات ایشان شعار سال جاری تحت عنوان «مشارکت نظام مهندسی در حمایت از حماسه سیاسی و خلق حماسه اقتصادی» تعیین شده است.

 

این مسئول اضافه کرد: از شعار سال جاری رهبری مشخص می‌شود که باید در راستای بیانات مقام معظم رهبری در حماسه سیاسی مشارکت داشته باشیم ولی وظیفه اصلی ما خلق حماسه اقتصادی است تا بتوانیم موارد قانونی و آیین نامه‌ای سازمان را به نحو مطلوب انجام دهیم.

 

نایب‌رئیس نظام مهندسی ساختمان کشور عنوان کرد: روابط عمومی مجموعه اقدامات و فعالیت‌ها و کوشش‌های هوشمندانه و حسابگرانه در راستای ایجاد تعامل و همکاری مناسب بین سازمان و مراجعان آن است.

 

فرج‌زاده‌ها اضافه کرد: بنابر این روابط عمومی یکی از شاخص‌های مهم مدیریت یک سازمان برای تحقق روابط است.

 

وی ادامه داد: روابط عمومی مشخص می‌کند که سازمان چه فعالیت‌هایی را انجام داده و چه فعالیت‌هایی را در دستور کار دارد.

 

این مسئول تصریح کرد: اعتقاد داریم که روابط عمومی اگر بخواهد وظایف اصلی خود را ایفا کند باید مشکلات را پیش‌بینی کرده و مدیران را از آنها با خبر کند و دلایل ایجاد مشکلات را از بین ببرد.

 

نایب‌رئیس نظام مهندسی ساختمان کشور بیان کرد: روابط عمومی‌ها باید روابط تنگاتنگی با مراجعان و بهره‌برداران سازمان داشته باشند، اطلاعات آنان را دریافت کنند و تغییرات جامعه و افراد عمومی را رصد و طبقه‌بندی کرده و در اختیار مدیران قرار دهند.

 

فرج‌زاده‌ها اظهار کرد: این کار به مدیران کمک می‌کند سیاست‌های لازم را اتخاذ کنند و تغییرات محسوسی در عملکرد خود ایجاد کنند تا رضایت مراجعان را به دنبال داشته باشد.

 

وی تصریح کرد: شورای مرکزی دوره پنجم سازمان نظام مهندسی ساختمان سراسر کشور که از بهمن ماه 89 آغاز به کار کرد، توجه ویژه‌ای به روابط عمومی داشت.

 

این مسئول افزود: در اصل روابط عمومی استان‌ها نظام مهندسی از دی ماه سال 89 احیا شد و توانست به وظایف اصلی خود عمل کند که البته هنوز در ابتدای کار قرار داریم و برای تحقق اهداف نیاز است تا زحمات بیشتری را متحمل شود.

 

نایب‌رئیس نظام مهندسی ساختمان کشور در خصوص وظایف خاص روابط عمومی در حوزه صنعت ساختمان و نظام مهندسی بیان کرد: این وظایف به دو بخش فعالیت‌های درون سازمانی و برون سازمانی تقسیم می‌شود.

 

فرج‌زاده‌ها با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی استان‌ها در مجموع 250 هزار عضو پروانه‌دار و بدون پروانه دارد، اظهار کرد: ضعف اطلاعات در این اعضا بسیار زیاد است و این مسئله نشان می‌دهد که روابط عمومی‌های استان‌ها به وظیفه اصلی خود که در گام نخست اطلاع‌رسانی است، به خوبی عمل نکرده‌اند؛ البته در سال‌های اخیر اتفاقات خوبی به وقوع پیوسته است.

 

وی افزود: بنابر این می‌توان گفت که روابط عمومی باید اطلاعات دقیق قانونی و آئین نامه‌ای، اهداف و مسیر قانون، سند چشم‌انداز سازمان، اهداف کوتاه مدت و بلند مدت سازمان را به اطلاع همه اعضا برساند.

 

این مسئول اضافه کرد: در خصوص اخلاق مهندسی نیز مکلف هستند مواردی که تدوین شده است را از طریق سایت‌ها، پیامک و برگزاری اجلاس‌های مختلف به اطلاع همه اعضا برسانند.

 

نایب‌رئیس نظام مهندسی ساختمان کشور ادامه داد: یکی از ضعف‌هایی که در خانواده نظام مهندسی مشاهده می‌شود فقدان اخلاق مهندسی است که در این خصوص دو سال پیش همایشی در استان قم برگزار شد و در حال حاضر نیز شورای مرکزی با جدیت تمام به دنبال این است که اخلاق مهندسی و حرفه‌ای را در بین اعضا نهادینه کند.

 

فرج‌زاده‌ها تصریح کرد: روابط عمومی‌های نظام مهندسی نیز باید توجه ویژه‌ای به این موضوع به عنوان فعالیت درون سازمانی داشته باشند.

 

وی با اشاره به فعالیت‌های برون سازمانی گفت: فعالیت‌های برون سازمانی مربوط به فرهنگ سازی است به خصوص در مورد مباحث مقررات ملی ساختمان باید فرهنگ سازی بیشتری صورت گیرد.

 

این مسئول عنوان کرد: برخی از مسائل مربوط به مقررات ساختمان مانند مباحث 17 و 19 که مردم باید اطلاعات و آگاهی کافی نسبت به آنها داشته باشند را از قوانین و آئین‌نامه‌های سازمان استخراج کرده و در فعالیت‌های برون سازمانی فرهنگ سازی کنند.

 

نایب‌رئیس نظام مهندسی ساختمان کشور افزود: این امر موجب می‌شود مردم با مقررات ملی ساختمان آشنا شوند و زمانی که تصمیم به ساخت بنا می‌کنند مشتاقانه از مجری و طراح ناظر بخواهند که مقررات ملی ساختمان به طور کامل اجرا شود.

 

فرج‌زاده‌ها اضافه کرد: یکی دیگر از وظایف برون سازمانی روابط عمومی‌های سازمان نظام مهندسی این است که از دستگاه‌های ذیربط در خصوص اجرای قانون مطالبه شود.

 

پایان پیام/.

 

 

Comments (0)
Add Comment