نشانه هایی از پایان رکود بازار مسکن پایتخت

بانک مرکزی گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در مردادماه ۱۴۰۳ را بر اساس حجم معاملات مسکن، تحولات قیمتی واحدهای مسکونی معامله شده و تحولات اجاره بهای مسکن واحدهای مسکونی به تفکیک مناطق ۲۲ گانه شهر تهران منتشر کرد.
به گزارش تاسیسات نیوز، در این گزارش ۷ صفحه ای که به ارائه شاخص های آماری موضوعات مورد بررسی پرداخته شده، مجموع معاملات مسکونی شهر تهران ۳ هزار و ۶۶۵ فقره به ثبت رسیده است که نسبت به تیرماه ۳ درصد و نسبت به مردادماه سال قبل ۲۶.۲ درصد افزایش را نشان می دهد.
بر اساس این گزارش بیشترین تعداد معاملات واحدهای مسکونی ۵۱۲ فقره و متعلق به منطقه ۵ تهران بوده است. همچنین منطقه ۱۰ نیز با ۳۵۴ فقره و منطقه ۲ با ۲۹۸ فقره معامله در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.
در این مدت کمترین میزان معاملات واحدهای مسکونی نیز برای منطقه ۲۰ با ۳۳ فقره معامله به ثبت رسیده است.
گزارش مردادماه بانک مرکزی حاکی است که در مردادماه ۱۴۰۳ از لحاظ ارزش معامله متوسط قیمت هر متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده در مناطق ۲۲گانه شهری تهران به متری ۸۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است؛ این در حالی است که منطقه ۱ تهران با متوسط قیمت متری ۱۷۹ میلیون تومان پیشتاز قیمت مسکن در پایتخت است.
همچنین منطقه ۳ تهران با متوسط قیمت متری ۱۴۳ میلیون تومان و منطقه ۲ تهران با متوسط قیمت متری ۱۳۷ میلیون تومان در رده های دوم و سوم بیشترین قیمت ثبت شده معاملات ملکی در واحدهای مسکونی شهر تهران در مردادماه هستند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;